Visa/dankort

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92504
    AnonymForfatter

    Hej
    Hvorfor er det lige at man SKAL have sin lønkonto tilknyttet til en bank for at får lov til at have Visa/dankort?
    jeg ahr prøvet at kontakte Danske og nordea men ingen af dem vil udstede Visa når vi ikke har tilknyttet lønkontoen dér.
    Nordea vil give Visa Electron, men det koster 150 årlig.

    Vi kan ikke sætte penge ind via vores nuværende bank, derfor prøver jeg at se om der kan findes på andre løsninger.

    #176900
    KrisserForfatter

    Visa/Dankort giver mulighed for at overtrække kortet i udlandet. Da transaktionerne fra udlandet kan være forsinket med adskillige dage, kan der gå lang tid, før banken opdager misbruget. Hvis du ikke har lønindgang, har banken langt sværere med at vurdere din økonomi, og dermed om du kunne finde på at overtrække din konto.

    #176902
    PrasmusForfatter

    Prøv BRF-Kredit Bank…

    Der har jeg i hvert fald et visa/dankort uden at min løn går direkte ind der.
    Det kræver dog, at du kan kredit godkendes grundet risiko for overtræk.

    Du får det til at lyde, som om det er for dårligt, at andre banker ikke vil tilbyde dig et visa/dankort uden at din lønkonto også oprettes der. Min første tanke var, hvorfor får du ikke et visa/dankort i den bank hvor du for nuværende har din lønkonto.

    #176904
    PrasmusForfatter

    PS: Jeg mener BRF tilbyder visa-elektron gratis uden kredit godkendelse. Den var i hvert fald gratis da jeg blev kunde, men det kan naturligvis være ændret.

    #176908
    AnonymForfatter

    hej Prasmus
    sagen er det at vi faktisk er kunder hos BRF kredit og bank, med visa/dankort.

    Alt i alt er vi godt tilfredse, der er bare det lille ting med at hæve og især indsætte kontanter som kan til tider være lidt besværlig.
    Altså det med at det koster gebyr at hæve kan vi godt leve med. Det vil ikke engang blive så dyrt som 150 pr.år
    Men der er ikke mulighed for at sætte penge ind. Man kan heller ikke gør det i en anden bank mod gebyr (ikke hvad jeg ved af)

    Så lige pt. har vi fået en Visa Electron fra nordea, som så koster os 150, og det er for at have den mulighed for at sætte penge ind, hæve uden gebyr og rykke penge rundt fra det ene til andet sted.

    Synes bare det er lidt irriterende at vi ikke kunne får Visa, men behøves man at have den mulighed for overtræk? kan man ikke vælge fra?

    En helt anden ting er, at vi er ikke interesseret at flytte løn konto. Da jeg så heller ikke orker at skulle ned til en bank for at gennemgår alt mulig for at får Visa hos dem, kan jeg godt høre at der ikke er mange muligheder.

    øv!

    #176910
    HalliHalloForfatter

    Et lidt syret spørgsmål og i øvrigt og svar:

    Et Visa/Dankort behøver da ikke være tilknyttet en lønkonto, skal da bare være en almindelig “betalingskonto", bare ikke en opsparingskonto.

    Hvorfor ikke få sådan en konto i f.eks DanskeBank og du får automatisk udstedt et MasterCard Debet til kontoen, det samme gælder hos Sydbank, og disse konti og MasterCard er i øvrigt helt gratis. Dette kort har mig bekendt – nøjagtig samme anvendelsesmuligheder som et Visakort. Hvis der er forskel på disse 2 kort, så vil jeg da meget gerne høre disse.

    Det er såre enkelt, ikke?

    #176916
    AnonymForfatter

    heyho hallihallo 🙂
    jeg vil da gerne prøve igen hos Danske.
    Sidst jeg gik til en af deres afd. var det det samme melodi de sang for mig. Det er det første de spørger om med lønkonto tilknytning.

    Koster det bankerne noget at oprette almindelig konto til kunder?

    #176918
    HJLForfatter

    Maxrl hvis du undersøger markedet vil du finde frem til side 2 i Danske Banks prisliste og finde at det koster dig 300 kr. at oprette en Danske Basis konto som er eneste mulighed hvis ikke ønsker din løn i banken.

    Kan det nu også passe? – Ja. Er det fair? – Ja, fordi det koster nu engang noget at holde, personale, it systemer, udstede plastik kort, sende breve med konto oplysninger osv.

    Jeg tror at grunden til at de spørger dig om lønkonto skyldes at de altid gerne vil have flere kunder, det er jo en forretning der lever af kunder nye som gamle.

    Mvh HJL

    #176924
    AnonymForfatter

    hmm, ok. så er den vel ikke længere.
    Vi giver den nok lidt endnu med Nordea kortet, men så skal den også lukkes.
    Det kan sgu ikke svar sig.
    Mht. kontanter må vi så være lidt kreative herhjemme.

    tak for indputtet til alle.

    #176926
    pppedeForfatter

    Men hvad er det for en masse kontanter i render rundt med derhjemme, der gør det nødvendigt at sætte penge i banken. Det forstår jeg ikke helt. Ellers kan jeg da anbefale dig at droppe dem helt og kun benytte kort til betalinger.

    #176956
    AnonymForfatter

    hahaha, ja ok, det lyder som kæmpe penge overføresel af kontanter.
    Altså det må nok siges at være i småtings afdel. men kan skabe lidt besværlighed når man ikke får dem overført.
    Jeg er heller ikke helt tryg ved, at give konto nummer i forbindelse med spille jobs til gud og enhver mand, da man ofte får penge i kontanter.
    Hvilke måske er bedst for risikoen for, at du slet ikke får dem senere er større.
    Checks kan jeg heller ikke indsætte.

    Svigerforældrene ser ikke ud til at fatte det med at overføre ej heller.

    Meen, lad det nu ligge. Vi må prøve os frem med andre metoder. Nordea kortet køre et par måneder så lukker vi den.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.