Investering af 350.000 kr.-

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92501
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg leder efter den bedste investering af min opsparing, men kan ikke blive enig med mig selv, om jeg skal investere i obligationer eller bare lave et indlån i et pengeinstitut. Jeg synes ikke, at jeg får nok ud af mine penge, hvis de bliver investeret i en indlåns rente. Opsparingen må gerne være bundet i 1 år eller lidt mere, men der skal være en lav risiko for at miste dem.
    Altså er jeg på udkig efter en sikker investering, der kan give mig et så stort afkast som muligt uden de store risici. Det må meget være obligationer, da indlånsrenten er meget lav.

    #176866
    testForfatter

    Med et år og din risiko profil et aftale indskud det rigtige. Ved obligationer har du kursrisiko og omkostninger til køb og salg

    #176870
    thsvForfatter

    Renten på en sikker obligation, som den bag F1-lånet er helt nede på omkring 1% for tiden, så et aftaleindlån er bedste mulighed.
    FIH tilbyder 2,75% ved et års binding og ken bestemt anbefales.

    #176880
    Lars K.Forfatter

    – Jeg har selv lige sat penge ind hos FIH.
    Hovedparten med 2 års binding (3,35%)
    Og så også en klat med kun 1 års binding til 2,75% – “i fald" 🙂
    Du bestemmer jo selv, om du vil have flere opsparingskonti hos dem (dog minimum à 25.000 kr.)
    Ja, jeg skulle ikke lige ud at “investere". Det har jeg prøvet for år tilbage.
    Det gik knap så godt 🙁

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.