Andelsbolig og RKI

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87301
    AnonymForfatter

    Jeg står og skal køben en andelsbolig, men står samtidig registret i RKI med ca. 140.000.- De 90.000.- har jeg tilsagn om at kunne låne af en god ven, men jeg mangler altså stadigvæk 50.000.- for at komme ud af RKI. Jeg har tidligere fået tilsagn fra banken om at jeg kodt kunne låne penge til både andelslejlighed og udbetaling af min “gamle" gæld. DOg ikke når det var gæld som var registret i RKI. Mit problem er altså at jeg godt kan låne pengene men jeg må bare ikke bruge dem til at betale RKI. Hvad gør jeg nu? I princippet så skal jeg låne 50.000.- et eller andet sted og sammenlagt med de ca. 90.000 jeg har, betale min gæld som står i RKI. Hvordan løser jeg mit problem?
    Mvh. Martin

    #107354
    MichaelForfatter

    Du løser ganske enkelt problemet ved at betale den gamle gæld først – så bliver du automatisk slettet af RKI. Der er ingen banker der låner til RKI-registrede. Eneste mulighed er højt forrentede forbrugslån som Acceptcard, GE bank osv, men det kan absolut ikke anbefales.

    Iøvrigt er det da vældig modigt at din gode ven at ville låne dig 90.000, når du nu ikke engang kan betale en gæld på 50.000.

    #107356
    AnonymForfatter

    Hej Michael. Tak for svaret!
    Mit problem ligger jo i at jeg sagtens kan låne pengene i banken i morgen til at udbetale min gamle gæld, Men ikke når det er RKI registreret. Gælden er stiftet gennem de sidste 10 år hvor jeg har studeret og ikke haft en rød reje. Men idag har jeg fået job og har, hvis banken sætter en regnestykke op, ikke problemer med at låne pengene.
    Og mht. til at jeg låner pengene af en kammerat er vel sagen underordnet. Jeg har jo næsten papire på at jeg har en god og sund økonomi, hvis det ikke lige var fordi den gamle gæld far røget hele vejen til RKI.
    Men tak fordi du tog dig tid til at svare.
    Mvh. Martin

    #107466
    AnonymForfatter

    Hej Martin

    Hvis du kontakter det pågældende selskab som du står i rki med og fortæller dem at du kan låne pengene af din bank og så er de som regel villig til slet dig fra deres register, men det er forudsat at du hurtigst muligt indbetaler din gammel gæld, som regel kan du blive slettet indenfor 1 times tid og dermed ikke stå i ribers mere og derfor kan optage dit lån i banken.

    Lars

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.