Forhandling af lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92480
    AnonymForfatter

    Hej
    Har endelig fundet en bolig jeg vil købe og er blevet godkendt til at købe
    Nu sender bankerne deres udkast, men hvordan forhandler jeg bedst…???
    Lånet er delt op i et dyrt og et knap så dyrt lån da jeg ikke har noget at smide i selv !!
    Kigger jeg på ÅOP (rente) og hvad det koster i stiftelsesomkostninger, renter og gebyrer
    Er der andet, hvordan griber jeg det nu an ?
    Mvh.
    Anne

    #176472
    HalliHalloForfatter

    Jeg vil anbefale at du først skulle finde ud af hvad andre banker tager for samme ydelse, hvis din bank ser dyrere ud er der noget at forhandle om–….

    Hvordan forhandler man: Ved at forlange at du får lånet m.v. på bedre vilkår end tilbudt, hvis du da mener at du er en rigtig god kunde, ellers må du bare acceptere.

    Det allerbedste er at få sig en bank hvor priserne ligger fast for samtlige kunder.

    #176480
    HJLForfatter

    Enig eller bruge disse bankers satser som guideline for hvad du kan forvente.

    #176490
    AnonymForfatter

    Jeg er nu ikke helt enig med den udtalelse. Det er fint med faste priser, hvis man ikke har den stærkeste økonomi eller ikke kan lide at forhandle om prisen, men omvendt kan man som god kunde få en ekstra lav pris, hvis kunderne med højere risiko betaler for dette. Selvom fx Nordea i stor grad har faste priser, inddeler de jo stadig kunderne i forskellige priskategorier.

    Som du er blevet anbefalet, er der ikke noget galt i at tjekke renten ud for boliglån hos et par andre banker – via nettet eller decideret møde, så du kan vise det konkurrende forslag. Men jeg ville også tjekke rentespændet for boliglån i min egen bank, så jeg vidste, om de har sat mig i det lave spænd, miderste eller højeste og så forhandle ud fra begge disse. Realkreditlån er stort set ens.

    #176542
    HJLForfatter

    Det er jeg også enig i 🙂

    Det skader bestemt heller ikke at spørge lige ud – “Hvad skal der til for at jeg får den laveste rente".

    Bemærk at nogle banker reklamere med en rente som i virkeligheden er uopnåelig for almindeligt dødelige…

    En forklaring kunne være at de lokker kunder til og at nye kunder med meget god økonomi er blandt de udødelige.

    Bortset fra det så er det jo ikke ulovligt hvis bankerne går under de spænd de oplyser :-O

    Det kræver nok bare at man både er udødelig og har heltestatus. Og i disse tilfælde skal den nok lige op at vende på direktionsgangen.

    Klø på – HJL

    #176594
    AnonymForfatter

    Hvor har du ret HJL, hehe.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.