Hvis jeg nu havde 20.000.000 og vil leve af renterne?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92479
    AnonymForfatter

    Hej Alle

    Jeg sad og drømte om alle de millioner af kroner i onsdagslotto puljen. Så jeg sad og lege med tallene i et regne ark, men synes ikke rigtig resultatet er korrekt.

    Jeg ved godt man skal betale skat. Men hvad vil et afkast på 20.000.000kr stående på en konto i et år forrentes til og hvad vil et evt. afkast give før skat.

    Praktisk vil man nok dele de 20.000.000kr op i dele af 500.000kr i forskellige banker, så man sikre sig mod et for stort tabe ved bankkrak.

    Jeg er totalt ligeglad med aktier, obligationer, investeringsfirmaer, så en fast årlig rente i banken. Kan man leve af det ?

    På forhånd tak.

    jaja jeg ved godt chancen for at vinde er lille, men så kan man jo arbejde hårdt og brutalt og spare 20.000.000kr op og sætte dem ind.

    #176450
    pppedeForfatter

    Øh, du har et excel-ark siger du?

    Du har 20 mio. kroner og lad os sige du kan forrente dem til 2%, så får du 400.000 hvert år før skat. Kan man leve af det? Njoo. Kan du få en højere rente? Ja, sandsynligvis afhængig af din bindingsperiode.

    Du kan smide 750.000 i hver bank, alternativt kan du købe værdipapirer for alle pengene. Fx realkreditobligationer.

    #176458
    testForfatter

    Denne pludselig opblomstring af tåbelige indlæg fra nye debattør burde give mybanker anledning til at checke lidt. Ip adresser

    #176460
    AnonymForfatter

    Tak fordi du kalder mig DUM. Det var sgu et ret seriøst spørgsmål fra min side af ellers havde jeg ikke stillet det.

    #176462
    AnonymForfatter

    Hej Test
    Har du aldrig tænkt på, hvad du ville bruge pengene på, hvis du vandt et par millioner?Jeg var til en fødselsdag i sidste uge, hvor over halvdelen af selskabet snakkede om emnet. Men selvfølgelig er der sikkert nogle uærlige indlægsholdere med en skjult dagsorden.

    #176464
    testForfatter

    ja da hver dag 🙂

    men det her oplæg til detbat og mange af de andre? hvad er det lige der sker?

    Er det her et seriøst ment spørgsmål? hvad kan man leve for? øh tja hvad er dine forventninger hvad lever du for idag?

    nu kan man jo lave en lang diskusion af hvordan man regner rente men ku jo også bare taget gevinsten og dividere med 100 og så gange op med de procenter man tror man kan få. Det kræver næste flere kræfter at instalere XL ind at check den effektive rente på statobligationer eller mybankers liste over aftale indskud.

    Så er det her et seriøst debat indlæg med spørgsmål i? Nej det er bare pjat som 80% af de indlæg der er kommer som en byge af hagl på en sommer dag de sidste dage

    #176470
    HalliHalloForfatter

    Dette indlæg er ligeså syret som Robinhoods: Om man kan leve for 20 mill.?

    Hvis investeringsafkastet er højt nok, så kan selv en 18 årig leve sorgfrit resten af sine dag.

    En 60-årig kan ved at indbetale på en livrente have ca. 100.000 kr. pr. måned resten af sine dage, hvortil kommer årlige reguleringer, hvis renten ligger over ca. 1%.

    #176476
    AnonymForfatter

    Jeg tror, at indlæggene afspejler vores finanskrise og den manglede aktivitet blandt os allesammen. Vi afventer alle, at situationen forbedres, “Hvornår kan vi sælge vores bolig? Hvor og hvornår er det sikkert at købe bolig? Hvornår vender finansmarkederne? Mon jeg bliver ramt af arbejdsløshed?". Derfor er der nok ikke lige så mange konkrete spørgsmål som tidligere. Men vi kan stadig drømme om at vinde millioner og dømme bankbranchen for den økonomiske situation – nogen skal jo have skylden.

    Måske får du mulighed for at besvare lidt flere boligspørgsmål efter refinansieringen af realkreditlånene med variabel rente her til december 🙂

    #176478
    AnonymForfatter

    Pppede´s svar på ca. 400.000 kr. før skat, er nok ikke helt ved siden af. Jeg tænker, at du i dit Excelark, måske blev overrasket over, hvor lidt man kan få i rente for 20mio. og det forsætter åbenbart.
    Jo flere banker der går konkurs, jo færre og stærkere banker står tilbage, som ikke er villige til at give høje indlånsrenter og som har stor fokus på omkostningsminimering og at øge deres rentemarginal. Derudover er renten for variabelt forrentede realkreditlån næsten nede på 1% i Danmark pga. den europæiske og globale krise, som ser ud til at vare ved endnu et par år.

    #176488
    HJLForfatter

    Interesant emne, hvor meget skal JEG tjene/vinde, før JEG kan leve af renterne.

    Trådstarter foreslår 20.000.000 kr. så er der 400.000 kr. før skat resten af livet…

    Dvs. de uheldige der kun vinder 2.000.000 kr. de må flytte i campingvogn og leve af grød.

    Godt præmiesummen efterhånden er oppe på 110.000.000 kr.

    #176492
    AnonymForfatter

    Hehehe….

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.