Finansbankens tilbud, der reelt kan betyde de gratis låner dine penge 3 måneder..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92477
    AnonymForfatter

    Hermed en spændende email-korrespondance med finansbanken:

    “Hej

    Hvordan er reglerne helt præcist for renteændringer på den nye premierekonto ( http://www.finansbanken.dk/produkter/Indlaan/Premierekonto/Pages/default.aspx)?

    Hvad er varslen for renteændringen? Og hvis den er kortere end tre måneder, bliver reglen om opsigelse for udbetaling så forkortes tilsvarende?

    Mvh
    Peter"

    første svar:
    “Tak for din henvendelse.

    Renten på premierekontoen kan ændres fra dag til dag uden yderligere varsel.

    Dette medfører som udgangspunkt ikke at de 3 måneders opsigelse bortfalder eller afkortes.

    Med venlig hilsen

    KundeCenter"

    mit uddybende spørgsmål:
    “Hej igen

    Dvs. at hvis I ville kunne I sætte renten ned pr. dags dato til 0 % og de nuværende kunder skulle så betale et gebyr for at få deres penge fri pr. dags dato, eller lade dem stå i 3 måneder uden rentetilskrivning?

    Mvh
    Peter"

    deres endelige svar:
    “Hej igen.

    Det er rigtigt forstået.

    Om det vil gavne vores forretning at gøre det, er nok tvivlsomt, men hypotetisk set har du ret.

    Med venlig hilsen

    KundeCenter"

    Dvs. at de reelt kan låne ens penge gratis i 3 måneder hvis de ønsker… Jeg formoder dog ikke at renten kan ændres til negativ, men det står jo ikke eksplicit..

    Synes I ikke sådan et produkt er lidt farligt?

    Mvh
    Peter

    #176402
    HJLForfatter

    Nej, du kender jo vilkårne.

    Og nej de kan selvfølgelig ikke tilskrive en negativ rente.

    Du spørger om de kan sætte renten ned til 0%…
    Som medarbejderen jo hentyder til så vil den forretning nok lukke meget hurtigt hvis de begyndte at praktisere den hypotetiske mulighed.

    Nu ved jeg ikke hvad de tilbyder i rente men hvis den er 2 % når aftalen indgås ville jeg ikke forvente 0 % i løbet af 3 mdr. men 1-0,5 % ville måske ikke være umuligt.

    #176404
    AnonymForfatter

    “Kundecenter" er vist lidt galt på den. Ifølge bankens almindelige betingelser koster det ikke noget:

    Ret til opsigelse af indlånskonti på opsigelse ved renteændringer
    Hvis en variabel rentesats på en indlånskonto nedsættes, kan De i 14 dage efter renteændringen opsige kontoen og få udbetalt
    det indestående beløb straks, uden hensyn til et aftalt opsigelsesvarsel og uden betaling af aftalt dekort.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.