Hvad kan vi købe for?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92466
    AnonymForfatter

    Hej.

    Vi skal ud og købe vores første hus, og spekulerer nu på hvor meget vi kan låne i banken. Vi er en familie på 2 voksne og 1 barn og en lille ny på vej. Vi tjener før skat 550000 kr om året + børnepenge. Vi har i dag billån på 112000 kr på en 3 år gammel bil, og har en opsparing på 75000 kr. Jeg kører dagligt 110 km om dagen til arbejde.

    Hvor meget vil i skyde på det er muligt for os at låne?

    #176310
    testForfatter

    Hvor meget har i råd til

    #176312
    KrisserForfatter

    Spørg i banken. Der får I professionelt svar.

    Tommelfingerreglen er tre gange indkomst, minus gæld, plus opsparing. Med to børn og langt på arbejde skal I dog nok regne med lidt mindre. Omkring 1 500 000 er nok ikke helt ved siden af.

    #176316
    AnonymForfatter

    Tak for det yderst kompetente svar….

    #176318
    AnonymForfatter

    Hej Henrikh

    Godt at høre at i også har sparet lidt op. Det hjælper altid med forhandlingerne i banken 🙂

    Når i bliver én mere i familien og har billån vil jeg nok anbefale jer at købe for maks. 1,3-1,4 mio kr. (Kun en gearing på ca. 2,5 i forhold til jeres indskomst).

    Men det er jo svært at vurdere uden at kende jeres faste udgifter. Banken vil nok kræve at i har ca. 12-14.000 kr./md. til jeres familie (mad, tøj mv.). Så kan i altid prøve at regne baglæns.

    Held og lykke med boligjagten.

    #176346
    testForfatter

    henrikh som sagt mener jeg ikke spørgsmålet må være hvad banken vil låne dig eller hvad du kan overtale banken til men hvad du har råd til. Hvad hvis arbejdsevne ryger i en periode? hvad hvis konen skrider? hvad og hvad hvis.

    De her år ser vi at alle dem dem der har spændt buen for hårdt ryger på ***** og så bag efter er det banken skyld.

    Så tag ansvar for din liv og regn på hvad du har råd til.

    🙂

    held og lykke med projektet

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.