Fast 4% til ????

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92457
    AnonymForfatter

    Hello
    Vi flyttede i nyt hus nov. 2010 og valgte dengang Fast 4% – hovedstol 2.270.000 + bolig lån på 235.000 – derudover billån 240.000

    Skal vi beholde vores Fast 4%, sidder og kigger noget på den billige F1 evt F3/F5 – Som jeg lige umiddelbart vurderer, kommer der vel til og gå mange år før vi evt kan lave en opkonvetering.

    Har fået lavet en beregning i Banken til en F1, og som renten er nu, kan vi få 22.000 efter skat, mere til os selv om året + vi kommer til at afdrage kr 25.000 mere på kreditforeningslånet.

    Har en absolut superrente på bank lånene.

    Vi kunne godt tænke os’ et års afdragsfrit, det kan man vel ikke gøre med det vi har nu ( Totalkredit )

    Skal man skifte til et af de ovenstående, eller andet. . . eller er det bare at skyde sig selv i foden på den lange bane

    Vi vil blive lidt pressede hvis renten pludselig kommer til at hedde 6 %

    Hvad anbefales ???

    #176208
    pppedeForfatter

    Det er givetvis ret dyrt at konvertere lånet, men jeg ville tage kontakt til min rådgiver og forklare ham overvejelserne. Han kan lave nogle konsekvensberegninger og give dig et overslag over prisen på konverteringen. Så bliver det næppe nemmere.

    Ingen kan forudsige renten i øvrigt.

    #176212
    Hr. SvenssonForfatter

    Hejsa…

    En overvejelse… HVIS du nu konverterer til f.eks. en F5, får I jo en noget billigere husleje… Og hvis du stadig tilsidesætter det du sparer i husleje, bliver det til ganske mange penge.. Når der er gået 5 år, kan I jo så se på hvad I kan få af lån.. Kan I f.eks. få en 5% fast i 30 år, ja – så bliver det lidt dyrere, end hvis I havde beholdt jeres 4%…. Men set op imod alle de penge I har sparet (og stadig har ståede på kontoen), tror jeg renten når at falde igen, inden I har brugt alle de penge I har sparet.. Tænk nu hvis I om 5 år kan købe en 4% igen… Så er det ganske mange penge I har ståede i sparet husleje – det kan blive til en god ferie, eller måske en ombygning…

    #176238
    pppedeForfatter

    Det kan være særdeles rentabelt at spekulere i lave renter, men der er absolut INGEN garanti for, at renten er lav om 5 år, når I skal til at refinansiere jeres lån. I det nuværende marked er det selvfølgelig svært at forestille sig en rente på 7% på flekslån, men vi skal faktisk knap 5 år tilbage, da det var tilfældet.

    Jeg ville vælge mellem 4% eller F1. F1 giver lav rente og en vis handlefrihed, og 4% giver tryghed og mulighed for konvertering. F5 giver mellemlav rente, men kan være dyr at komme ud af, og renten på refinansieringstidspunktet kan være eksploderet, men også være lav 🙂

    #176298
    TobiasAK89Forfatter

    Som udgangspunkt ville det være åndsvagt. I har 29 år tilbage af jeres løbetid, og selvom om i givetvis vil få en super dejlig besparelse på den korte bane, kan det meget hurtigt ende med at koste jer en formue.

    Jeg går desuden ud fra, at i har valgt jeres 4%, ved låneoptagelse, ud fra en forudsætning om at i ikke ønskede den store risiko, i jeres boliglån.

    Der kan dog være mange undtagelser.

    Alternativet kunne også være at lave jeres 4% 29-årige lån, om til en 20 årigt F5 lån. Jeres ydelse vil sikkert stige margianalt, men om 5 år, har i virkelig fået høvlet noget af jeres gæld væk, og vil derfor være markant bedre sikret.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.