Budget-konto.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Indlæg
  • #175812
    jensen81Forfatter

    Jeg har talt med banken, som har kommet med – en masse søforklaringer og andet uforståeligt sniksnak – om årsagen til at jeg ikke kunne hæve mine penge.

    De blev dog overført til min konto et par dage efter. Efterfølgene har jeg dog opsagt mine kontoer, og flyttet mine aktiviteter til en anden bank..( og terminen er betalt)

    @HalliHallo tak for dit “saglige indlæg".. bemærk dog at AK81 er HA-støtter, jeg mener Sass
    kun var i ledtog med Bandidos, hvis ikke PET har flere tophemmelige dokumenter om Sass…

    #175828
    AnonymForfatter

    Hej igen
    Jeg skrev ikke, at garantien giver banken ret til at tilbageholde pengene. Bare at det kan gøre dem modvillige. Bankerne, som samarbejder med Totalkredit, kreditvurderer jo kunderne/vurderer boligen (eller betaler en ejendomsmægler for det) i stedet for realkreditinstituttet og derfor indestår bankerne til tider for en form for betalingsgaranti på en del af realkreditlånet. Den får først betydning den dag, at en kunde ikke betaler og ejendommen sælges med et tab. Så der er ingen løbende udgifter forbundet med garantien og kunden ved ikke, at den er der. Det er en ekstra sikkerhed for realkreditinstituttet.

    #175984
    jensen81Forfatter

    Og dog! jeg kunne måske have lånt pengene Anders Samuelsen i stedet for. Kan kontaktes evt. pr. SMS?

    #175992
    AnonymForfatter

    Jensen81,

    Jeg ved godt at sandheden er ilde hørt men måske du skulle bruge mere krudt på at få 100% styr på din økonomistyring end på at diskutere budgetkonto med din bank.

    Hvis du har til terminen (hvilket dine indlæg tyder på) så må jeg sige at du selv “leger med ilden" når du ignorer en overskreden betalingsfrist og istedet vælger at forbruge pengene.

    Det er ikke til at læse om du vitterligt har økonomiske problemer eller ej, men det sidste du bør gøre er nok at blive pigefornærmet og smække med døren. At skifte bank hjælper ikke og hvis din økonomi kører på grænsen er det jo netop i den situation at man har behov for en forstående bankrådgiver. Det får du altså ikke dag 1 i en ny bank. Det tager tid at opbygge tillid.

    Håber du kan bruge inputtet konstruktivt.

Viser 4 indlæg - 16 til 19 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.