hjælp til opgave om Finans hvilke registrer kigger en kreditbank i?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92405
    AnonymForfatter

    Hej Jeg er studerende og skal skrive en opgave om Finansering og vil derfor gerne lave et ansnit om hvordan en kreditvurdering finder sted i kreditbank og en almindelig bank.

    Jeg har skrevet til den forskellige Kreditbanker: Ekspres Bank, Danaktiv med flere. Men de vil ikke komme med den slags oplysninger. Så derfor håber jeg at nogen her måske kan hjælpe mig 🙂

    Jeg ved at en almindelig bank, der kan de jo typisk se hvor meget der går ind og ud på en kundes konto og derved laver deres vurdering udfra det. Men hvad med en kreditbank?

    Hvilke oplysninger laver de deres vurdering ud fra? Hvilke registrer kigger de typisk i? Er der et centralt gældsregister, hvor de kan slå folks gæld op? Kan en kreditbank eller for den sags skyld en almindelig bank kigge i ansøgers oplysninger hos Skat eller et andet register uden kunden har givet samtykke til dette?

    #175506
    AnonymForfatter

    Sidder lige og læser om det her

    http://taenk.dk/overv%C3%A5gning-af-din-private-%C3%B8konomi/nu-skal-alle-danskere-i-g%C3%A6ldsregister

    Er det register blevet aktiveret?

    #175510
    AnonymForfatter

    Hvad behøver de et register til, når de kræver ens årsopgørelse mv fra SKAT? (Hint: Der står hvis man har gæld)

    #175514
    pppedeForfatter

    Du kan jo gå ind på hjemmesiderne og ansøge om lån. Det burde give dig et hint.

    #175520
    AnonymForfatter

    Det er nemlig ret defust. Fordi hvis jeg går ind og kigger på f.eks. Ekspres Bank og Danaktiv, så skriver de at de i forbindelse med en kreditvurdering tjekker Gældsoplysningsbureauer samt andre register.

    Jeg ved der eksistere RKI/Experian, CPR men hvad er der af andre registre?