Privatlån- danske vs. ikano.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92394
    AnonymForfatter

    Ohøj,
    Da hverken min kone eller jeg er belastede af økonomisk viden eller fornuft, sidder vi nu med et for mig at se, alt for dyrt privatlån i dansk. Efter at have konsulteret mybanker, besøgte jeg ikano´s hjemmeside.
    Jeg har opstillet vores eksisterende overfor tilbuddet fra ikano.
    Lån. Danske: 259641,- Ikano: 270.000
    Afdrag: Danske: 197mdr á 3350,- Ikano: 108 mdr á 3260,-
    ÅOP. Danske: 14,9% Ikano: 6,8%
    Samlet tilbagebetaling: Danske: 660.234 Ikano: 352044,-
    Debitorrente: Danske 14,3090 Ikano: 5,9

    Jeg har umiddelbart lidt svært ved at forestille mig, at danskes løsning er mere end 300k dyrere end ikanos. Er der en som kan forklare mig hvordan det hænger sammen, og hvad jeg skal være opmærksom på hvis jeg forsøger at indhente et lån hos ikano (til indfrielse af eksisterende lån).

    Venlig hilsen
    I.midas.

    #175364
    AnonymForfatter

    Hej,

    Med de tal du har sat op (har lige tjekket med debitorrenterne i excel), så er Ikanos tilbud rigtig rigtig godt! Det lyder til at være et ren forbrugslån i har, men det er noget af en pæn rente på 5,9 % I kan få.

    Jeg kender dog ikke personligt Ikano bank, så der må I vente og se om der er nogle herinde som har personlige erfaringer med dem.

    #175366
    AnonymForfatter

    Helt enig, 5,9% er uhørt lavt for et forbrugslån, men deres rentesats bliver højere jo lavere beløbet er. Når det er under 100.000 kr er det på 18%.

    http://www.ikano.dk/autoans/ikanobank_familielaan/prisliste.asp

    Renten i Danske Bank burde i dog kunne forhandle ned. Jeg havde selv den samme rentesats indtil jeg simpelthen bad om en lavere rente nu renten reelt var faldet så meget og at jeg aldrig havde misset et afdrag. Få minutter senere havde jeg en rente på 10%.

    #175368
    MichaelForfatter

    Det hænger sådan sammen, at det kun er meget få der bevilges et lån uden sikkerhed på 300.000 kr. med en så lav rente. Der vil typisk være tale om:

    Mennesker i egen bolig med en friværdi på minimum lånebeløbet og med en “pæn" månedlig indkomst. Bor du til leje og ikke har nogen formue i f.eks. ejerbolig vil du med 99,99% sandsynlighed ikke få bevilget lånet på de vilkår du ridser op. Dem der så KAN få et sådan lån vil formentlig kunne tage et realkreditlån i deres bolig til en langt lavere rente, så Ikanos “tilbud" er – som sædvanlig når vi taler hurtiglånere – ikke meget værd.

    Men det er jo gratis at søge om lånet…

    #175370
    AnonymForfatter

    I så fald kan vi vel konkludere at trådstarter nok ikke har fået et sådan tilbud fra Ikano, da de med så stor en friværdi vel næppe ville have accepteret renten på 14,9% fra Danske Bank.

    Mit råd vil derfor være at bede om en rentenedsættelse i banken. Hvis i har passet jeres afdrag burde i også kunne få den ned på 10% blot med en enkelt telefonopringning.

    #175372
    AnonymForfatter

    Ok,
    tak for svarerne. Jeg vil som udgangspunkt tage kontakt til Ikano og indhente et tilbud. Derudover vil jeg ruske lidt i danske og forsøge at presse renten på deres lån ned.
    God dag.
    I.Midas

    #175374
    HalliHalloForfatter

    Det behøver spørgeren da ikke at sidde og vente på, det kunne du og han da have søgt her, idet “klippekongen" har spurgt om nøjagtigt det samme den 7.6.2011:

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Nogle+erfaringer+med+%22ikano+bank%22&id=5662

    Til spøgeren: Har du ansøgt, idet man jo får hurtigt svar om lånet er bevilget få minutter efter man har tastet sine tal og oplysninger?

    Så giv os venligst besked hurtigst muligt.

    #175376
    AnonymForfatter

    Jeg har et Ikano VISA kreditkort. De er rigtig flinke og hvis man betaler via Iboks, så får man jævnligt tilbud om betalingsfri måneder.

    #175382
    HalliHalloForfatter

    Til spørgeren:

    Jeg syntes det er for dårligt at du ikke vender tilbage om de nu vil have dig i Ikea, da du tilsyneladende er meget opsat på at komme væk fra “dansk".

    #175406
    AnonymForfatter

    Hej Hallihallo,
    jeg er overbevist om, at du finder mange for dårlige.
    Jeg stiller et spørgsmål i et forum jeg ikke har det store kendskab til, og forventer ikke et overvældende antal svar og kommentarer. Herefter svarer jeg tilbage og redegør for hvad jeg har tænkt mig at gøre i den kommende periode. Jeg vil meget gerne melde tilbage når jeg har noget at melde tilbage med.
    Hav en god dag.
    i.midas.

    #175434
    HJLForfatter

    HalliHallo godtnok har bankerne efterhånden døgnåbent men lad nu lige manden få en chance 😀

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.