Omlægning af lån ?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92392
    AnonymForfatter

    Hej

    Er der nogen der vil hjælpe os med at træffe det rigtige valg til låneomlægning ?

    Sitaution :
    21,2 års restløbetid på 5 % obligationslån – restgæld 977.000 kr
    Ejendomsvurdering er 1,5 mill .

    Mindre gæld på 60.000 kr på en totalkonto i Jyske Bank til ca. 6 % i rente .

    Samlet hustandsindkomst er ca. 600.000 kr . ingen opsparing alt er fyret af på en Thailandstur .
    2 børn på henhv. 6 og 10 år (4 år til næste konfirmation ) 7 år til 2 x gange 50 års fødselsdage)

    Ønsker :
    mindre månedlig ydelse er vigtig . Helst et Kortere eller uændret afviklingsforløb .
    Evt. udbetaling af kontantbeløb til indfrielse af totalkontoen.men ikke noget must .
    Helst mindst forøgelse af restgælden.

    Har haft kigget på b.la 4 % obl. 30 årig med udbetaling af 100000 kr .
    Har haft kigget på et 3 % 20 årigt obl. lån uden noget beløb til udbetaling
    Har seføli haft kigget på F1 over 21 år …. hvor gevinsten indsættes på højrentekonto og gemmes.
    På F3 ….på F5
    På obligationslån med afdragsfrihed …
    og sån kan jeg blive ved ….

    Og så kommer der alt det der med hvornår man skal opsige sit lån …
    hvilket må være tættest på terminskontoen ? altså for at det ikke skal blive for dyrt for en .

    Generelt må jeg desværre sige at rådgivningen fra vores kreditinstitut er elendig og mangelfuld . Vi har kraftigt indtryk af at kreditinstituttet vil ha at man seføli vælger den løsning som de tjener flest penge på (hvilket er bestyrket for os efter at ha læst en artikel i penge og privatøkonomi ) fred være med det – for de driver en virksomhed som skal tjene penge . Vi har bare ikke tænkt os at bidrage mere end højst nødvendigt til det .
    I banken er det , det samme scenarie og cirkus der udspiller sig :9

    Så medmindre man er udddannet som økonom og ekspert , er der ik meget hjælp at hente .

    Og så er det jo godt at internettet er opfundet , hvor der findes div. forummer

    Således nåede jeg frem til om der skulle være nogle bud på hvilken løsning der kunne være bedst her ?

    mvh

    #175384
    HalliHalloForfatter

    Mon ikke dit pensionsselskab ikke også snyder dig?

    For at kunne hjælpe dig skal vi vide hvad dine fester kommer stå i?

    #175390
    AnonymForfatter

    hej Hallihallo

    🙂 synes du jeg brokker mig da ? alle blir taget r…..hvis ikke de passer på 🙂 det gælder sikkert også med pension ….

    Fester ? det er ikke så vigtigt hvad det koster … måske koster det sammenlagt 100.000 kr for alle de fester der skal holdes indenfor de næste 10 år ?
    Det er bare penge som ik er sparet op pt. …. det er bare det jeg vil illustrere

    Faktisk har vi haft kigget på et F1 lån over 20 år med afdrag . Ved det lån fastholder vi restløbetiden og får samtidig en lavere månedlig ydelse , hvilket kunne hjælpe til noget opsparing .
    Det kunne man køre med indtil f.eks en fastforrentet 3 % obligation over 20 år kom i en bedre kurs end den er nu ?

    mvh
    c

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.