Overtaget af Jyske Bank – hvad med renten?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92371
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er tidligere kunde i Fjordbank, og derfor fra og med idag kunde i Jyske Bank. Jeg har et andelsboliglån der er fastlåst til Cibor 3mdr plus et tillæg. Hvad kan jeg forvente med renteniveauet på det lån i Jyske Bank? Jeg har hidtil I fjordbank forhandlet mig frem til en rigtig god rente (rigtigt god!) – kan jeg forvente at skulle starte forfra med renteforhandlinger med Jyske Bank eller fortsætter mit lån med uændrede vilkår? I lånebeviset fra Fjordbank står der at vilkårene ikke kan ændres de første 10 år af lånets løbetid, men er Jyske Bank bundet af den aftale?

    #175108
    AnonymForfatter

    Slet ingen der har en mening om det her? Hvad siger erfaringerne fra Amagerbanken og Eik Bank? Hvad skete der efter overtagelse af ny bank var på plads?

    #175110
    HalliHalloForfatter

    Hvis der står i vilkårene, at renten ikke kan ændres i de første 10 år, så er det selfølgelig det der gælder uagtet at Jyske Bank nu er ejer.

    Men har stillet spørgsmål til din kunderådgiver? Det ville jeg da have gjort for længst….eller det vil du måske ikke?

    #175112
    AnonymForfatter

    Min kunderådgiver er desværre smuttet til anden bank efter krakket, så jeg starter på helt bar bund i den nye bank. Jeg vil gerne vente med at snakke med andre banker indtil jeg kender min situation i Jyske Bank, men af hensyn til budget/planlægning er det relevant for mig at få på plads så hurtigt som muligt.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.