Nordea kredit men ønske om skift af bank.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92345
    AnonymForfatter

    Jeg har samlet mine forretninger i Nordea, inkl mit realkreditlån som er i Nordea kredit. Nu har jeg imidlertidigt et ønske om at skifte bank, men med boligpriserne der er faldet, så kan jeg ikke få et tilsvarende realkreditlån, kan jeg skifte bank med stadif have mit realkreditlån hos Nordea kredit?

    #174750
    OBSForfatter

    Det kan jeg ikke umiddelbart se skulle være umuligt. Det er ingen naturlov at man skal have realkreditlån og øvrige bankforretninger samme sted, og jeg har ikke hørt at Nordea skulle have regler om at man ikke kan have realkreditlån i Nordea hvis man ikke også er bankkunde der.

    Jeg har selv indtil nu håndteret mine realkreditlån i RD helt uden om min bank (som samarbejder med Totalkredit) og det har ikke givet anledning til nogen problemer.

    #174762
    AnonymForfatter

    Du kan sagtens skifte bank, selvom dit realkreditlån er i Nordea Kredit.

    Det er kun hvis du også har et boliglån, som der reelt ingen værdi er bagved, pga. de faldende boligpriser, at det kan være et problem. En ny bank vil være mere påpasselig med at overtage sådan et lån, men gør det til tider, hvis kundernes økonomi ellers er god og sund.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.