Netbank selv om man står i Rki

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87283
    AnonymForfatter

    Hej kan man godt få oprettet en netbank (homebanking)selv om man står i RKI. har hørt at dette ikke er muligt.

    #107334
    AnonymForfatter

    Har i al fald hørt om tilfølde hvor netbank er blevet nægtet. Men der er ingen regler om dette, så spørg – evt i flere banker.

    #107344
    AnonymForfatter

    Ok tak for svaret jeg vender tilbage med hvad jeg finder ud af hej.

    #107346
    AnonymForfatter

    Du kan sagtens få en lønkonto i en internetbank, men de vil jo nok ikke udstede et Dankort til dig, og interne hævekort udsteder de ikke.

    #107352
    AnonymForfatter

    Jeg var inde i Sydbank i går for at høre om jeg kunne oprette en lønkonto med tilhørende netbank. men svaret var nej lønkontoen kunne jeg godt få men ikke med en tilhørende netbank så ja nu prøver jeg et andet sted. og ja det sjove var at jeg godt kunne få et Visa Electron kort til knyttet kontoen ??.selv om man står i rki.

    #107358
    MichaelForfatter

    Der er ingen “fornuftige" årsager til at en bank skulle nægte en kunde internetbank pga. en RKI-registrering. Det handler nærmere om banken ser indtjeningsmuligheder i kunden – og det er der næppe i de fleste RKI-registrerede. Ihvertfald ikke når risikoen vejes op imod. Derfor vil mange banker kun tilbyde den lovpligtige lønkonto og ikke noget som helst andet i det håb, at kunden siger “nå" og går sin vej.

    #107376
    Maggie TaskesenForfatter

    Grunden til du kan få Visa electron er jo netop at der er dækningskontrol på sådan et kort. Du har derfor ingen mulighed for at bruge penge du ikke har

    #107378
    AnonymForfatter

    Det er jeg godt klar over, men man kan jo heller ikke bruge mere på sin budget konto end der er indestående ?

    #107380
    AnonymForfatter

    Jo .. det kan du faktisk godt.

    Du kan sagtens sende f.eks. girokort til betaling via netbank.. disse vil kræve en godkendelse fra rådgiveren hvis der viser sig ikke at være manglende dækning.

    Og her kommer problemet så .. idet du er registreret i RKI så er der næppe ret mange der vil være din rådgiver. Ingen muligheder i dig og dermed kun “besvær"

    Desuden vil du kunne oprette faste overførsler som også vil gennemføres da de ved manglende dækninger kræves godkendt ved en rådgiver. Igen en masse arbejde ved en kunde som ingen muligheder præsenterer.

    #107382
    AnonymForfatter

    Hvis du har mulighed for at samle gælden, og så betale den ud, altså fx finde en kautionist, hvis det vel at mærke er et beløb, som du har mulighed for at afdrage, så vil jeg anbefale, at du kigger på en af de mindre banker. Jeg er fra i går slettet af RKI, har et godt lån, med en fornuftig rente, som er ude af verden om fire år. Selvom min gamle bank knapt ville lade mig overtrække 200 kroner.

    #116678
    AnonymForfatter

    hvilke bank er det jeg har været i mange banker jeg er røget i rki pga. en depretion og vil gerne ovenpå igen men der er ingen hjælp at hente i banken faktisk er de begynt at nægte at betale ting fra vores butget den her månede trak de alle regninger tilbage nu står der så 24000 i + på kontoen hyggelig ikke

    #116680
    AnonymForfatter

    Betalingsservice: Hvis det *samlede* træk overstiger saldoen, så trækker banken faktisk slet ikke noget. Begrundelsen synes at være at de ikke gider at have vrøvl med kunden fordi de valgte de forkerte regninger at betale.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.