Hvilken højrentekonto?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 36 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92340
    AnonymForfatter

    Hej…

    Ville det være en god idé at sætte 400.000 i 3 års binding til en rente på 3,75%?
    Eller nøjes med 1 års binding til 2,75%

    Tænker jo her på om renten vil stige eller falde i den nære fremtid.

    Mange tak på forhånd 🙂

    #174724
    AnonymForfatter

    Renten vil nok stige i løbet af de næste 3 år – men spørgsmålet er så hvor meget.

    Og den skal stige meget før det bedre kan betale sig at binde pengene 1 år fremfor 3 år.

    #174730
    AnonymForfatter

    Ja det er jo spørgsmålet…hvor meget den stiger.

    Kan se på fih at man kan f.eks. kan få 2,20% rente på en binding i 3 måneder.
    Hvordan bliver rentesatsen beregnet. Eller med andre ord:

    Hvis jeg satte 100.000 ind på en 3 måneders binding til 2,20% rente. Hvor meget i rente vil jeg så få efter de 3 måneder? Den bliver vel beregnet ud fra en konvention på 360 dage?

    #174738
    AnonymForfatter

    Jeg husker ikke lige hvordan FIH beregner, nogle banker regner med 360 dage i året, andre 365 dage, det må du spørge banken om.

    men 100.000 til 2,2% i 90/360 = 550 DKK

    #174744
    AnonymForfatter

    Ok, tak. Så er jeg ikke helt galt på den.

    #194572
    AnonymForfatter

    Hvor kan du finde ud af hvilken banker der giver 3, 75 pct????

    #194576
    HalliHalloForfatter

    hawilla, din oprettede profil må da være en joke………………

    Har du nogensinde hørt at rentesatser ændrer sig?

    #195120
    PuntoForfatter

    Højrentekonto hos BRF Bank.
    Min bundne højrentekonto udløb her den 30. januar. Med post kom der i begyndelsen af januar et brev hvor der står at kontoen udløber – ok.
    Der er i brevet tilbud på fast rente i bindingsperioder på hhv. ½, 1 og 3 år.
    Nederst i brevet står der: De oplyste rentesatser kan ændre sig, inden bindingsperioden på din konto udløber. Derfor henviser vi til brf.dk under ”Opsparing og bank”, hvor du kan se de gældende rentesatser.
    Men allerede inden jeg kan nå at reagerer på brevet sættes indlånsrenten ned pr. 7. januar 2013.
    Jeg finder det ”ikke seriøst” at komme med et skriftligt tilbud uden tidsfrist for så at ændre tilbuddet inden man kan reagerer på brevet.
    Det svarer jo til, at der nederst på forsiden af alle de ugentlige tilbudsaviser man får står:
    ”Vi kan ikke garanterer at priserne på tilbudene holder når du kommer ind i butikken”.
    Hvem ville finde den form for tilbud seriøst.

    #195122
    HalliHalloForfatter

    Det var da meget trist at høre, men nok ikke så meget at gøre ved det. Nok bare et standardbrev de har sendt ud.

    Hvor meget er renten da sat ned?

    Fordelen ved BRF er at de ikke har kontogebyrer/abogebyrer, hvis lønne går ind på en konto
    Disse

    e kan man, som “normalkunde" i ikk om f.eks i Danske Bank,

    #195124
    HalliHalloForfatter

    Hvordan kan mit indlæg ryge ind som svar, når jeg slet ikke er færdig med at skrive det, jeg trykkede med 100%-garanti ikke på på “besvar".

    Til sidst skulle der stå:

    Disse gebyrer kan ma som “normalkunde" i Danske Bank ikke undgå og skal betale op til 480 kr.

    #195134
    PuntoForfatter

    BRF Bank højrentekonto:

    I tilbudsbrev fra BRF Bank modtaget ca. 10. januar stor der flg. rentesatser på bundne konti:
    6 mdr.- 12 mdr. – 36 mdr. hhv. en rente på 1,15% – 1,5% – 2,25%.
    Efter 7. januar 2013 er rentesatserne hhv. 0,95% – 1,3% – 2,05%.

    Jeg vil sige at bankerne gør et “godt stykke arbejde" for at gøre sig upopulære hos kunderne.
    Det er de gode til pt. Bankerne glemmer vist, at var der ingen kunder var der heller ikke brug for banken – og ikke mindst, ikke basis for de høje direktør lønninger til dem selv.

    #195138
    J LarsenForfatter

    Den bedste rentes fåes vist ved Sparekassen Skals (underafdeling af Den Jyske Sparekasse)

    Indlånsbevis 1 år 1,7500
    Indlånsbevis 2 år 2,0000
    Indlånsbevis 3 år 2,7500
    Indlånsbevis 4 år 3,0000
    Indlånsbevis 5 år 3,1000
    Fast rente i hele perioden.
    Rentetilskrivning én gang årligt.

    #195148
    HeyForfatter

    Ja det må da være nogle af de højeste renter pt ;-))

    #195152
    BetteBentForfatter

    FIH annoncerer nye rentesatser pr. 1. februar….op eller ned…det vides ikke pt.

    #195154
    AnonymForfatter

    *Den bedste rentes fåes vist ved Sparekassen Skals (underafdeling af Den Jyske Sparekasse)

    Indlånsbevis 1 år 1,7500
    Indlånsbevis 2 år 2,0000
    Indlånsbevis 3 år 2,7500
    Indlånsbevis 4 år 3,0000
    Indlånsbevis 5 år 3,1000
    Fast rente i hele perioden.
    Rentetilskrivning én gang årligt.*

    Mærkeligt at man ikke bliver tilbudt den rente af djs.dk. Kan hellere ikke finde de ovenstående renter på sparekassen Skals hjemmeside. Google ovenstående rentesatser fandt dem dateret 1.nov. DJS overtog Sparekassen Skals den 28 nov. Så er du sikker på ovenstående renter stadig er gældende J. LArsen?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 36 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.