CHF låntvangsindløst af banken

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • 1kyllingForfatter
    Indlæg
  • #92330
    1kyllingForfatter

    Hej.
    Jeg har fået mit chf lån tvangsindløst af min bank.
    Jeg har ikke misligholdt mine betalinger, men banken siger at der ikke er sikkerhed for deres penge, så jeg er blevet indløst, uden varsel.
    Kan læse i mine papir at jeg har 3 måneders varsel, hvilket jeg ikke har fået.
    Spørgsmål: skal jeg ikke have de 3 måneders varsel, selv om banken ikke mener der er dækning for beløbet, hvis CHF forsat stiger.

    #174624
    KrisserForfatter

    Der kan sagtens være en klausul omkring store kursudsving. Det står i givet fald i aftalen, hvilket banken garanteret kan finde frem for dig hvis du spørger dem.

    #174626
    1kyllingForfatter

    Hej
    Har fået 5 sider med fra banken hvor der står generalle betingelser.
    Der står ikke noget om en max kurs.

    #174676
    pppedeForfatter

    Du har velsagtens overskredet din limit. Konsekvensen af det, ud fra min bedste overbevisning, er enten inddækning, udvidelse af limit eller tvangsindløsning. Hvis CHF stiger 1000%, så er jeg ret sikker på, at banken via sine betingelser, ikke skal vente 3 mdr. på at tvangsindløse noget som helst. Mener du dog, at du er blevet dårlig/fejlagtigt behandlet kan du altid klage til pengeinstitutankenaevnet.dk

    #174682
    1kyllingForfatter

    Det er det der bliver sagt som grund for tvangsindløsningen, at der ikke er flere værdier som sikkerhed.
    Men når det eneste der står i betingelserne er at der er 3 måneders opsigelse, har man så ikke det?
    Der er ikke skrevet noget om en MAX kurs på chf, ej heller ikke noget om loft på hvad jeg må skylde.
    I mit tilfælde er det ene og alene banken der har vuderet at tvangsindløse mig.

    #174684
    pppedeForfatter

    Der står muligvis ikke noget om en max kurs på CHF, men du har vel ikke ubegrænset låneret?
    Må du låne 10 mia.? Lad os antage, at du har et lån på 100.000 DKK i CHF. For nemheds skyld siger vi at kursen dengang var 1:1, dvs 1 DKK = 1 CHF. Når CHF så stiger til 5, så vil du stadigvæk skylde 100.000 CHF væk, men din gæld i DKK er pludseligt steget til 500.000 DKK. Det kan banken naturligvis ikke være med til. Du skal i øvrigt nok finde din lånekontrakt frem, for der står vilkårene for lånets indgåelse uden tvivl. Har du prøvet at kontakte banken og få en forklaring, som du kan forstå? Du kan jo evt. bede dem vise dig, hvor det står? Nærmere kommer vi nok ikke en løsning herinde.

    #174688
    1kyllingForfatter

    Tak for indlægget pppede
    Det er jo det sagen drejer sig om.
    Jeg har læst lånepapirene, og det eneste der står er at jeg har 3 måneders opsigelse.
    Jeg kan sagtens følge dig i hvad du skriver, at der skal være hold i værdierne, men når der ikke står noget om værdier, eller max kurser, skulle man tro at man har 3 månders opsigelse, da det vel er det skrevende ord der gælder.
    hvis det ville hjælpe, vil jeg meget gerne vise min låne kontrakt her i dette forum

    #174690
    pppedeForfatter

    Tja, jeg er jo stadig tilhænger af, at du kontakter din rådgiver/bank, og beder om en forklaring. Det kan man jo sagtens bede om på en pæn måde. Så kan man jo altid skrue bissen på efterfølgende, hvis de er nogle klaphatte.

    Af nysgerrighed vil jeg gerne se din lånekontrakt, men slet nu for guds skyld alle personfølsomme oplysninger 🙂

    #174692
    1kyllingForfatter

    Er selvfølgelig meget påpasselig når jeg taler med banken.
    Får scannet aftalen ind i morgen.
    Og igen tak for hjælpen.

    #174696
    1kyllingForfatter

    Hej pppede.
    Kan desværre ikke copiere ind i dette forum, men kan maile dig aftalen, hvis du er intresseret.
    MVH
    Jesper

    #174704
    pppedeForfatter

    Du kan prøve at uploade den her:

    http://peecee.dk/

    Jeg er ikke ekspert i valutalån, så mit råd om at søge hjælp i banken gælder stadig 🙂

    #175036
    AnonymForfatter

    Jeg står i nøjagtig samme situation og har sat en advokat på sagen. Banken kan opsige aftalen med 3 måneders varsel og det er det. De må ikke veksle om uden forudgående aftale herom.

    Min bank har indrømmet dette (Spar Nord) og tilbudt mig erstatning for dette.

    #175038
    1kyllingForfatter

    Hej Jow jow

    Er der mulighed for at få kontakt med dig.
    Lyder meget intressant.
    Er der mulighed for at jeg kan komme i kontakt med dig, da jeg har 1000 spørgsmål.
    Min mail adresse er
    sommerdag@gmail.com

    #175394
    AnonymForfatter

    Det vil jeg gerne høre mere om
    Vil du evt skrive til sjovmand@hotmail.com ?

Viser 14 indlæg - 1 til 14 (af 14 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.