Kan ikke låne penge – Hvorfor?

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92327
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg vil høre om nogen kan hjælpe mig med at finde ud af hvor der næsten ikke er nogen der vil låne mig penge 😉

    Jeg står og skal bruge nogle penge akkut, da jeg oven på en skilsmisse lige mangler nogle midler til at få et nyt hjem på benene.

    Derfor valgte jeg at ansøge om et af de her hurtiglån.

    Jeg finder så ud af, at jeg ikke rigtig kan få godkendelse nogen steder, og det undrer mig en smule. Jeg har ansøgt om 10-30.000 via forskellige udbydere.

    Jeg har en årsindtægt på 380.000+ og jeg er ikke registeret i RKI eller Deibitor Registret.

    Jeg har kun dankort og benzinkort, og ikke anden gæld end mit billån.

    Er der nogen der har en ide om hvorfor?

    Pft

    #174568
    Bangee32Forfatter

    Først og fremmest så mener jeg at du burde snakke med din bank om det,k de kender trodsalt dig og din økonomi bedre end en finansieringsselskab. Såfremt din bank HAR sagt nej, så burde du måske overveje at tage dette råd til dig.

    Men det kan skyldes at følgende ting
    At du har skiftet adresse mange gange på kort tid
    Du har siiftet arbejde
    Der er en stor gæld i forhold til din indtægt på din årsopgørelse (gældsfaktor)
    En anden i din husstan er registreret i RKI

    #174572
    AnonymForfatter

    Tak for svar.

    Banken er skiftet for kort tid siden, da jeg ikke ønskede at have samme bankrådgiver som min eks-kone.

    Derfor gad jeg ikke som det første at spørge en ny bankrådgiver om et forbrugslån. ( Vil hellere betale de ekstra renter )

    Adressen er af samme årsager også forholdsvis ny.

    Da jeg bor alene på adressen, går jeg ikke ud fra at der er andre registeret på adressen.

    Har været i samme job i knap 2 år. Kan det være for kort tid?

    #174576
    AnonymForfatter

    Grunden til dit afslag er ganske enkelt ny adresse inden for de sidste 6 måneder, det giver automatisk et afslag. Sådan var det i hvert fald da jeg arbejde i butik, og folk ville købe via forbrugslån.

    #174578
    MichaelForfatter

    Spørg din bank om en lille kassekredit. Det er ikke flovt at ansøge om et lån – husk at banken er en forretning der tjener på udlån og den sum penge du skal bruge er ikke en herregård. Derudover får du en ordentlig kreditvurdering og et evt. afslag begrundes ofte (dog ikke altid).

    #174580
    AnonymForfatter

    Tak morra19

    Det lyder meget sansynligt.

    Er super glad for at nogen kan bidrage med en forklaring.

    Jeg må tage en snak med min nye bankmand.

    Tusind tak for alle bidrag, og ha’ en fantastisk dag.

    #174610
    KrisserForfatter

    Lige et heads-up. Hvis du lige har skiftet bank, og noget af det første du gør er at optage et forbrugslån hos et finansieringsselskab, så ringer alle alarmklokkerne i den nye bank. Det er klart bedre at spørge i banken først, hver gang.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.