spg til portalbank fejlkode

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92315
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Jeg har en konto i en lille sparekasse som anvender portalbank. Der står penge på kontoen hver måned. Jeg har enkelt aftale via PBS i denne sparekasse. En måned var der opkrævet et forkert beløb via den PBS-aftale så jeg aftalte med kreditor afvise betalingen. Der skete så det at jeg kom til at slette aftalen ved et uheld. Da jeg måneden efter vil gentilmelde den, så siger portalbank “oprettelse nægtet".

    Alle PBS oplysninger er korrekte og der er intet problem med Sparekasse og jeg. Men den lille filial ved ikke hvad den kode betyder og de gider ikke finde ud af det.

    Nogen der ved hvad det betyder hvad den portalbank fejlkode betyder?

    #174486
    AnonymForfatter

    Sparekassen har sikkert en hotline, hvor du kan henvende dig for at få en forklaring. Personalet i filialen er primært uddannet i bankforretninger, og det er ikke ualmindeligt – også i de store banker – at personalet ikke forstår it systemerne i alle detaljer.
    Jeg har 2 gæt på en årsag til afvisningen: enten er kontoen ikke oprettet til at acceptere PBS aftaler, eller din brugerprofil i portalbanken har ikke tilladelse til at oprette PBS aftaler. Kan du ikke bare bede filialen om at oprette aftalen igen? Det lyder ikke, som om du har et stort behov for selv at oprette aftaler på kontoen fremover.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.