Min rente stiger og stiger

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92307
    AnonymForfatter

    Hey alle

    Mig og min kæreste har et andelslån på cirka 340.000, værdien i andelen er omkring 760.000 foreningen har en super økonomi, hvilket også har betydet at lejlighederne i ejendommen er blevet solgt inden for nogenlunde tid, uden de store prisnedsættelser.

    Er lidt træt af at vores rente stiger og stiger 3 gange inden for de sidste måneder til nu 7 procent, vi har snakket om og sælge for herefter at leje, da vi forventer at priserne forsat vil være under pres i et par år endnu. Vi vil så kunne vende tilbage på boligmarkedet når jeg er færdig som civil ingeniør om 1 år.

    Er der nogen der har en holdning til dette, altså om vi skal sælge? yderligere hvad er holdningen til renten kan den forhandles ned?

    På forhånd tak AM

    #174470
    AnonymForfatter

    Det er svært at forhandle rente for tiden, men det er altid et forsøg værd!
    Din rente er for høj. Bare se på eksempelvis minilån (http://123minilaan.dk/) der er ikke stor forskel på renten, men det er der jo altså på risikoen.

    Så prøv at pres på – det sker der ikke noget ved.

    #174472
    AnonymForfatter

    Min rente er d.08-09-2011 på 5,25, så principielt brude der være grobund for en lavere rente.

    #174482
    AnonymForfatter

    Rommy!

    Sikke en gang volapyk og salgsgas – der overhovedet ikke andet at komme efter på minilaan.dk end skyhøje renter.

    #174490
    AnonymForfatter

    Simpelt: Skift bank…. du betaler alt for meget. Har selv Basisbank og min belåning er under 50%, af det andelen er tinglyst til.

    Rente: 4.8 – 4.9%

    er din kæreste læge, så kan i få noget endnu billigere via lægernes fagforening eller pensionskasse….

    #174492
    AnonymForfatter

    Og vil du have en endnu lavere rente så må du huske at stemme til folketingsvalget.. på et parti som vil fører en ansvarlig økonomisk politik…

    Så du må tænke over om du vil stemme på blå, rød eller i midten… 🙂

    #174494
    AnonymForfatter

    Med andre ord skal man stemme blankt. Det er der jo ingen der vil.

    Tilbage til emnet: Spørg i banken. Jeg antager i ikke er teknisk insolvente. Hvis de ikke vil sætte renten ned.. så spørg i alle andre banker du kan komme i nærheden af. Ingen grund til at betale forbrugslåns priser hvis der er sikkerhed for lånet.

    #174500
    AnonymForfatter

    Nej vi er ikke tekniske insolvente, men har dog ikke den bedste erfaring med forhandling af rente når man har et lille lån! Starter med at sende en mail til vores rådgiver, hvori jeg prøver at åbne for lidt forhandling, så må jeg se hvad de siger ellers må jeg finde en anden bank, gider ikke blive taget i r€@&€(ven. Ved ikke hvorfor jeg altid føler mig som en lille dreng når man skal forhandle i banken (-; har ellers aldrig probs med forhandlinger

    #174502
    AnonymForfatter

    Den kender jeg skam godt, man tænker “jeg skylder" ..men det gør man jo reelt ikke, når det man ejer er mere værd og man også kan vise det. (Det forstår jeg på dit oprindelige indlæg, at du også kan vise banken meget hurtigt at det er)

    Så har man også et godt udgangspunkt at forhandle med da man er et godt aktiv på bankens balance i modsætning til konkursbo aps. Dem skal man jo ikke betale helt vildt for, når man selv har styr på sin økonomi. Så bare prik til dem, og gå til andre banker. Det er også en måde at presse din egen bank på, når du lige viser et tilbud fra en anden bank så underbyder de ofte 😉

    Hvis din nuværende bank ikke vil forhandle om den ret høje rente, behøver du heller ikke være loyal overfor dem på nogen måder hvis du kan spare 2-3% om året i en anden bank. Det er en 4-6000 kr efter skat du kan afdrage gælden ekstra med, eller hvad du nu har lyst til, så tiden er ganske godt givet ud.(Tip, mange af de mindre banker har indlånsoverskud og kan godt lide gode kunder. De mangler nogen – gode engagementer – at låne penge ud til!)

    #174672
    Allan Kristensen (2)Forfatter

    jeg kan kun anbefale min bank Swedbank – lav rente, og de holder hvad de lover.

    Min rente er 4,85%. Og det er den rente alle kunder har, så det tiltaler mig meget.

    http://www.swedbank.dk – kan kun sige prøv at gå svensk :o)

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.