Min rente stiger og stiger

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92307
    AnonymForfatter

    Hey alle

    Mig og min kæreste har et andelslån på cirka 340.000, værdien i andelen er omkring 760.000 foreningen har en super økonomi, hvilket også har betydet at lejlighederne i ejendommen er blevet solgt inden for nogenlunde tid, uden de store prisnedsættelser.

    Er lidt træt af at vores rente stiger og stiger 3 gange inden for de sidste måneder til nu 7 procent, vi har snakket om og sælge for herefter at leje, da vi forventer at priserne forsat vil være under pres i et par år endnu. Vi vil så kunne vende tilbage på boligmarkedet når jeg er færdig som civil ingeniør om 1 år.

    Er der nogen der har en holdning til dette, altså om vi skal sælge? yderligere hvad er holdningen til renten kan den forhandles ned?

    På forhånd tak AM

    #174470
    AnonymForfatter

    Det er svært at forhandle rente for tiden, men det er altid et forsøg værd!
    Din rente er for høj. Bare se på eksempelvis minilån (http://123minilaan.dk/) der er ikke stor forskel på renten, men det er der jo altså på risikoen.

    Så prøv at pres på – det sker der ikke noget ved.

    #174472
    AnonymForfatter

    Min rente er d.08-09-2011 på 5,25, så principielt brude der være grobund for en lavere rente.

    #174482
    AnonymForfatter

    Rommy!

    Sikke en gang volapyk og salgsgas – der overhovedet ikke andet at komme efter på minilaan.dk end skyhøje renter.

    #174490
    AnonymForfatter

    Simpelt: Skift bank…. du betaler alt for meget. Har selv Basisbank og min belåning er under 50%, af det andelen er tinglyst til.

    Rente: 4.8 – 4.9%

    er din kæreste læge, så kan i få noget endnu billigere via lægernes fagforening eller pensionskasse….

    #174492
    AnonymForfatter

    Og vil du have en endnu lavere rente så må du huske at stemme til folketingsvalget.. på et parti som vil fører en ansvarlig økonomisk politik…