bogføring på konti (Nordea)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92296
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har i flere år iaktaget at banken ikke bogfører kronologisk på mine konti

    Eksempel:

    Jeg logger ind på min netbank og ser der er kommet løn samme dag. Jeg overfører herefter nogle penge til andre konti og betaler et par regninger.
    Næste dag når jeg logger på netbank igen ser det ud som om jeg har overført penge til andre konti og betalt regningerne før jeg fik løn og dermed lavet overtræk på kontoen indtil der senere kom løn.

    Jeg har talt med banken om det som siger at jeg ikke kommer til at betale strafrente for det.

    Alligevel syntes jeg det er uskønt at se på, og at det tegner et forkert billede af hvordan jeg bruger mine penge.

    Er der andre som har samme oplevelse? eller ved noget om de bagvedliggende årsager ?

    VH

    #174312
    MichaelForfatter

    Kan det ikke være flintrende ligegyldigt? Sålænge det er den korrekte dato der står registreret kan sorteringen i din netbank inden for samme dag da være underordnet. “Problemet" skyldes sikkert en teknisk detalje i programmellet.

    #174316
    AnonymForfatter

    Det har jeg faktisk aldrig oplevet. Det eneste tidspunkt er hvis jeg overfører i weekender, hvor den nogengange bogfører førstkommende bankdag.. men det er også det eneste.

    #174328
    PrasmusForfatter

    Jeg oplever det også, både hos Nordea og BRF-Bank.
    Jeg har dog ikke spurgt ind til hvorfor, da det er lige meget så længe at rente datoen er den samme. Bare se dagens sidste postering, det er dens saldo som er gældende.

    Men jo det genere også mit øje!

    #174380
    HalliHalloForfatter

    Min konto i Danske Bank står hele måneden igennem opført, som om jeg er minus, da betalingerne, f.eks. pr. 30.09.2011, allerede er listet op. Ser også underligt ud, at jeg skal have dårlig samvittighed over det.

    Min PBS-husleje pr. 1.9.2011 er ikke trukket fra min konto endnu, det er ikke første gang at den ikke bliver trukket om natten, hvilket også er irriterende, da man tror der er noget galt. Troede egentlig at alle konti var ajouerført inden netbanken begynder på en ny dag.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.