Meget mindre fradrag?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92261
    AnonymForfatter

    Hej i kloge hoveder 🙂 Håber nogen kan give mig lidt forklaring. Har selvfølgelig tænkt mig at kontakte SKAT snarest muligt, men indtil da kunne det være rart at høre jeres bud på hvad der lige er gået galt.. Prøver at sætte det op mest overskueligt 🙂

    Jeg kommer fra Viborg.

    Arbejdede i 2010 på en restaurant: Mit fradrag var dengang på 4336 kr. Det var et deltidsjob. Jeg havde mellem 7-9 tusind udbetalt.

    jeg rendte ind i noget stress og var fra november 2010 til maj 2011 sygemeldt.

    Da jeg var kommet ovenpå igen, fandt jeg mig et vikar job i Herning. Her fik jeg selvfølgelig befordring. Det viste sig dog at være et super ustabilt job, og jeg fik ikke mine lovede timer. Så det holdte ikke!

    Jeg har nu fået et fuldtidsjob i Viborg hvor jeg bor. Jeg starter op d. 1/9.
    Jeg er en tosse til det tast-selv inde på skat.dk, derfor skrev jeg til dem, om de ville ændre min forskudsopgørelse således jeg ikke længere ville få befordring.

    Jeg fik en bekræftelsesmail som jeg tjekkede, og nu var mit fradrag på kun 3400??
    Jeg har siden oktober sidste år (hvor mit fradrag var 4346) stiftet gæld til en bil, omlagt kassekredit (brugt til kørekort og rejse) til lån, jeg har meldt mig ind i fagforening og A-kasse.

    ENDELIG mit spørgsmål!

    Arbejde i Viborg på deltid (oktober 2010): Fradrag på 4336
    Arbejde i Viborg på fuldtid (fra 1/9 2011): Fradrag på 3400 – også selvom jeg har optaget gæld, meldt mig ind i fagforening og A-kasse.
    Nogen der kan forklare mig hvordan det kan være?!

    #173792
    OBSForfatter

    Der kan være mange forklaringer og det er ikke umiddelbart til at gennemskue når vi ikke kender hele forløbet. Her tænker jeg på om hvorvidt at din forskudsopgørelse er blevet ændret hver gang der er sket ændringer i din jobsituation??

    Såfremt forskudsopgørelsen ikke er blevet ændret hver gang kunne en mulig forklaring være at din skat har skullet justeres for at du har været væk fra arbejdsmarkedet i en periode og dermed ikke har haft ret til jobfradrag i den periode. Men det er så absolut kun et skud i tågen…

    Men kontroller din forskudsopgørelse og se om tallene stemmer. Herunder skal du også se på om der på den nye forskudsopgørelse er blevet taget højde for din indkomst i de forgangne måneder frem til at forskudsopgørelsen er blevet ændret.

    #173796
    AnonymForfatter

    Det er et godt bud. Men min forskudsopgørelse er blevet rettet mht. både sygemelding og vikarjobbet. Altså hver eneste gang, der er sket en ændring i min indkomst, har jeg sørget for at kontakte skat. Så den burde være justeret.

    Jeg er i tvivl om mit gamle fradrag på 43xx var rigtigt?
    Endnu et spørgsmål: Hvis det gamle fradrag jeg havde var alt for højt, ville jeg så ikke skulle betale restskat eller sådan?
    Hver gang det er kommet til dagen hvor man fik besked om man fik skat tilbage eller skulle tilbage, har det altid lagt på omkring 200 +/-. Så går ud fra den var rigtigt dengang.

    Og med nyt arbejde:

    Jeg kommer til at tjene mere end dengang = højere beskæftigelsesfradrag
    Jeg har optaget lån = rentefradrag
    jeg har meldt mig ind i fagforening + A-kasse = forhøjet fradrag

    Det giver altså ingen mening for mig at jeg på baggrund af alt dette skulle falde 1000 pr måned. Det er pænt mange penge!

    #173800
    AnonymForfatter

    Det bedste svar får du hos SKAT.

    Husk at du nu kun kan trække maks. 3000,- fra i fagforeningskontingent.

    #173806
    AnonymForfatter

    Jeg betaler 418 kr månedeligt i fagforeningskontingent. Hvor meget kan jeg skrive på min forskudsopgørelse?

    #173808
    OBSForfatter

    Jo hvis du står ved årets udgang og har haft et for højt fradrag hele året igennem vil du skulle betale restskat. Ellers bliver dit nye fradrag og trækprocent blot justeret når du ændrer forskudsopgørelsen såfremt du også oplyser din hidtidige indkomst og det beløb der hidtil er blevet trukket i skat.

    #173810
    testForfatter

    du du først og fremmest skal kontrollere er totalerne på din nye forskuddesopgørelse. Når året er slut modtager skat helt automatisk de rigtige tal bortset fra dit kørsels fradrag.

    Personligt retter jeg altid i min indtægt så min forskudsskat passer bedre til min slutskat. jeg er ikke imponeret af skat evne til at estimere.

    #173812
    AnonymForfatter

    For lige at forstå rigtigt, jeg var inde og sætte min indtægt ned i forskudsopgørelsen pga noget barsel. Ska lejg sætte den lidt højere eller lavere, for at undgå skattemsæk?

    #173816
    AnonymForfatter

    Du skal sætte den lavere end hvad du forventer.

    Grund: http://da.wikipedia.org/wiki/Besk%C3%A6ftigelsesfradrag

    #173818
    AnonymForfatter

    Mark: Du kan skrive hvad som helst på forskudsopgørelsen under fagforeningskontingent – men du får kun fradrag for maks. 3000,-

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.