Opsigelse af kapitalpension

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92259
    AnonymForfatter

    Jeg har skiftet bank og her oprettet diverse pensionsordninger herunder kapitalpension.

    Jeg har ligeledes en ældre kapitalpension i nu Danica Pension på ca 180.000 hvor der ikke er indbetalt på de sidste 10 år. Denne ønsker jeg nu ophævet og få udbetalt i “utide" da jeg stadig har en del år til de 60 år.
    Mine spørgsmål går på:
    1) Hvilken procedure skal jeg følge?
    2) Hvor lang tid går der før pengene er til disp. ?
    3) Jeg er klar over at jeg skal betale 60 %. Bliver disse trukket før udbetaling af banken eller skal jeg selv angive det ved årsopgørelsen ?
    4) Hvilke gebyrer og størrelsesorden må jeg forvente at Danica vil afkræve?

    På forhånd tak 😉

    #173776
    AnonymForfatter

    Har været en lignende proces igennem hos Danica, her er mine erfaringer:

    1) Tag kontakt til Danica og bed om et tilbagekøb af din pensionsordning. De vil kunne fortælle dig a) Om det kan lade sig gøre, der kan være visse betingelser b) Ca. hvor meget det vil dreje sig om – netto
    2) I mit tilfælde tog det ca. 14 dage
    3) De 60% (og øvrige omkostninger) bliver trukket af Danica før udbetaling. Danica indberetter også dette til SKAT.
    4) Øvrige omkostninger er handelsomkostninger ved at sælge de værdipapirer der måtte være knyttet til dit depot i pensionsordningen.

    #181488
    AnonymForfatter

    Jeg har et spørgsmål vedrørende opsigelse af kapitalpension.
    Da jeg bliver 60 om lidt , har min bank sagt . at jeg kan få udbetalt min kapitalpension hos dem. Samtidig har jeg fået fortalt at HVIS jeg opsiger denne kapitalpension, kan jeg ikke fortsætte med indbetalingerne hos et andet pensionsselskab . Da kapitalpensionen hos pensionsselskabet er min primære kapitalpension, ville det have alvorlige konsekvenser, da jeg først regner med at få beløbet udbetalt om 7 år .

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.