opdatering af kundeinformation
-
AnonymForfatter15-08-2011 9:21
Indlæg
-
15. august 2011 kl. 9:21 #92258AnonymForfatter15-08-2011 9:21
vores bankrådgiver ringer og med kort frist skal vi sende alle opgørelser m.m. til ham, fordi finanstilsynet har bedt dem opdatere deres kundeprofiler. Hvad kan dette betyde? Vi undrer os – også fordi det skal ske så hurtigt.
15. august 2011 kl. 12:19 #173772AnonymForfatter15-08-2011 12:19Det betyder at man har fået en henstilling fra finanstilsynet om at kundeinformationerne var mangelfulde. Hvis man har oplysninger fra 1998 så er de jo ikke et ‘retvisende’ billed af kundernes økonomiske forhold her i 2011. Så man skal lige have fat i lønsedler, årsopgørelser og få opdateret det hele så man ved hvilken slags kunder man har, og vide om der er behov for at sætte ekstra penge af til forventede tab, eller omvendt.
Med andre ord, slå koldt vand i blodet, send papirerne til jeres bankrådgiver.
17. august 2011 kl. 22:59 #173860AnonymForfatter17-08-2011 22:59Finanstilsynet besøger alle banker en gang i mellem og foretager såkaldte stikprøver. Det har jo også være oppe i medierne, at de er på vej rundt. Det er dog ikke noget nyt – jeg tror bare, at Finanstilsynet er blevet bedre til at fortælle, hvad de laver efter alt kritikken ovenpå Amagerbankens krak.
Både før og især som tiderne er nu tager alle banker såkaldte besøg fra Finanstilsynet/stikprøver meget seriøst. Hvis fristen for at indlevere de økonomiske oplysninger har været kort, skyldes det, at banken har kort tid til at de skal fremlægge oplysningerne for Finanstilsynet.
Vær dog glad for at jeres bankrådgiver har fortalt jer hvorfor papirerne skal bruges og ikke er kommet med et eller andet dumt påskud for at få papirerne.17. august 2011 kl. 23:03 #173862AnonymForfatter17-08-2011 23:03Og husk, at det ikke er personligt og at finanstilsynet bruger informationen til at vurdere banken og ikke jer som kunder.
-
ForfatterIndlæg
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.