opdatering af kundeinformation

  • This topic has 2 stemmer and 3 svar.
Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Anonym
    Forfatter
    Indlæg
  • #92258
    Anonym

    vores bankrådgiver ringer og med kort frist skal vi sende alle opgørelser m.m. til ham, fordi finanstilsynet har bedt dem opdatere deres kundeprofiler. Hvad kan dette betyde? Vi undrer os – også fordi det skal ske så hurtigt.

    #173772
    Anonym

    Det betyder at man har fået en henstilling fra finanstilsynet om at kundeinformationerne var mangelfulde. Hvis man har oplysninger fra 1998 så er de jo ikke et ‘retvisende’ billed af kundernes økonomiske forhold her i 2011. Så man skal lige have fat i lønsedler, årsopgørelser og få opdateret det hele så man ved hvilken slags kunder man har, og vide om der er behov for at sætte ekstra penge af til forventede tab, eller omvendt.

    Med andre ord, slå koldt vand i blodet, send papirerne til jeres bankrådgiver.

    #173860
    Anonym

    Finanstilsynet besøger alle banker en gang i mellem og foretager såkaldte stikprøver. Det har jo også være oppe i medierne, at de er på vej rundt. Det er dog ikke noget nyt – jeg tror bare, at Finanstilsynet er blevet bedre til at fortælle, hvad de laver efter alt kritikken ovenpå Amagerbankens krak.
    Både før og især som tiderne er nu tager alle banker såkaldte besøg fra Finanstilsynet/stikprøver meget seriøst. Hvis fristen for at indlevere de økonomiske oplysninger har været kort, skyldes det, at banken har kort tid til at de skal fremlægge oplysningerne for Finanstilsynet.
    Vær dog glad for at jeres bankrådgiver har fortalt jer hvorfor papirerne skal bruges og ikke er kommet med et eller andet dumt påskud for at få papirerne.

    #173862
    Anonym

    Og husk, at det ikke er personligt og at finanstilsynet bruger informationen til at vurdere banken og ikke jer som kunder.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.