par,hvor den ene re i rki og den anden ejer hus,ikke i rki

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92243
    AnonymForfatter

    VI ØNSKER,AT RENOVERER HUS KØBT PÅ TVANG TIL 150.OOOKR.MEN DA JEG STÅR I RKI SIGER BANKEN NEJ.VI ER BEGGE
    FØRTIDSPENSIONISTER

    #173550
    AnonymForfatter

    Betal jeres gæld og spar op til renoveringen.

    #173554
    AnonymForfatter

    Så vil banken jo nok ikke låne jer pengene. Men hvad er spørgsmålet udover det?

    Udfra de sparsomme oplysninger må man jo antage at de kreditorer der har indberettet til RKI vil tage udlæg i huset eller begære en tvangsauktion såfremt vedkommende står som medejer af huset.

    I burde jo nok have snakket med banken før i købte på en tvangsauktion, velvidende at det skulle istandsættes og at i ikke havde pengene til det, samt at en af jer står i RKI, med hvad dertil følger af konsekvenser.

    Hvordan i har finansieret købet på tvangsauktion er vel også et godt spørgsmål.

    #173560
    MichaelForfatter

    Tillykke. I har lige købt et usælgeligt hus i Udkantsdanmark for penge I retteligt burde har betalt til den gamle gæld. Der er absolut ingen mulighed for at få et lån til en renovering med et RKI-stempel i panden.

    Jeg må virkelig tage mig til hovedet over de dispositioner nogle mennesker foretager. Det her er da virkelig toppen af dumhed.

    #173562
    thsvForfatter

    Nu er et køb til 150.000 kr jo et billigt køb, så kan let være en billigere bolig end en tilsvarende lejebolig.

    Men det er ingen menneskeret at få lov til at låne penge, specielt når man står i RKI.
    Og det er nok, at en på adressen står i RKI, da man så betragtes som samme husstand.

    Som andre skriver, så afdrag gælden i RKI og spar op til renoveringerne.

    #173630
    AnonymForfatter

    TIL MICKAEL (SOM TAGER SIG TIL HOVEDET).

    GIDER DU LIGER,AT STYRE DIG I DINE UDTALELSER.DER ER IKKE NOGET GALT I HØFLIGHED PÅ TRODS AF, HVOR END OG MEGET DUMME DU SYNTES VI ER !!!!!.MEN DU HAR GANSKE RET I VI IKKE HAR GJORT TINGENE PÅ DEN RETTE MÅDE.VI ER IKKE SÅ KLØGTIGE HVAD OG HVORDAN MAN GEBÆRDER SIG PÅ (KØBE HUS MARKEDET).JEG KAN LÆSE UD FRA DIN FORAGT,AT DU HAR DIT PÅ DET RENE OG DET ER FLOT OG GODT FOR DIG.FORTÆL ENDELIG HVORDAN DU HAR GEBÆRDET DIG I LIVET,HVIS DU TØR ?.JEG ER JO I AL FALD IKKE BANGE FOR,AT FORTÆLLE OM MIN FIASKO,SOM MENNESKE UDI DET ØKONOMISKE FEJLTAG JEG ER OG HAR GJORT.

    #173632
    MichaelForfatter

    Min livshistorie er ligesom din ganske uinteressant. Jeg er ikke interesseret i at høre en flæbehistorie. Det jeg hæfter mig ved er, at I fortsætter med katastrofale økonomiske dispositioner (et huskøb) i en situation med misligholdt gæld. Har I nogensinde overvejet at smutte ned i banken og bede om et par råd i den forbindelse? Det burde ikke tage bankrådgiveren mange sekunder at fraråde et huskøb med en RKI-status og misligholdt gæld.

    Men én ting kunne jeg da godt tænke mig at vide: Hvor er de 150.000 kommet fra?

    #173634
    AnonymForfatter

    Hvad er det du spørger om Slene? Jeg kan helt konkret ikke se det.

    Banken vil ikke låne jer pengene til renoveringen. Ok.. og? Det ville jeg heller ikke hvis en af jer stod i RKI. Der er intet personligt i det, det kaldes risiko for at nogen smutter fra regningen.

    I har råd til at købe på tvangsauktion til 150.000 – hvordan det end er finansieret, så må i jo også have haft råd til at betale gælden i RKI? Eller har i lånt pengene til at købe på tvangsauktionen? Spørg dem i har lånt de penge af.

    Ellers: Spar op til at renovere det.. Så må i leve med huset indtil i har råd til at sætte det istand, rum for rum.

    #173640
    AnonymForfatter

    Til TS

    Tryk lige på Caps Lock SÅ DU IKKE SKRIVER MED STORT HELE TIDEN.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.