1.425 mio dkk i 3/6/9/12 mdr – hvad er bedst?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92236
    AnonymForfatter

    Hej alle!

    Skal placere ovenstående i næste uge men synes de bud jeg kan se er i den lave ende herinde ….Er kun interesseret i aftaleindlån helt uden risiko!
    Ville helst vælge 12 mdr. men synes ikke man fåe noget særligt ud af det pt.
    Så måske hellere kortere binding og så vente på en stigende rente?

    Nogen der kan gennemskue om det evt. ville kunne svare sig at binde 3-4 år for at få 3,75%-4,00% og så måske opsige før tid?
    Må erkende at jeg ikke helt har sat mig ind i dekort reglerne mv.
    Jeg tænker her på FIH bank og Alm. Brand Bank o lign. udbydere.
    Måske der er en kvik m/k herinde der kan overskue ovenstående med fordele/ulemper?
    På forhånd mange tak for hjælpen!

    Mvh
    PC

    #173364
    Michael01Forfatter

    vorfor får du ikke et tilbud på mybanker.biz ?

    #173366
    AnonymForfatter

    Har jeg fået = bud på 3,10% for 1 år…..

    Derfor denne tråd.

    Mvh
    PC

    #173368
    Michael01Forfatter

    Ville mene du kan få ca 2,75 for 3 – 6 mdr, det ville jeg tage

    #173370
    AnonymForfatter

    Ja, kan nemt ske du har ret….

    Håber der er nogle der vil komme med en holdning eller overslag over om det evt. vil kunne svare sig at gå ind i en 3-4 års binding HVIS en evt. dekort er spiselig – i givet fald renten skulle stige så meget at man vil benytte sig af muligheden…???
    Jeg forventer/gætter selv på en rentestigning på ca. 0,5 % pr. år i gns. over de næste 4 år – blot et bud herfra….?

    Så vidt jeg kan se er Alm Brand tilbud dyrt hvis ikke man bliver i 4 år – 0,25% i dekort pr. kvartal man ikke er med op til de 4 år + de skal fratrækkes en grundlagsrente på 3,00%!

    FIH ser mere spiselig ud med henh. 1-2% i dekort men igen det er jo også en del alligevel….det er ikke nemt men heldigvis et “luksusproblem" trods alt…

    Byd ind dem der kan gennemskue ovenstående – på forhånd mange tak!
    Mvh
    PC

    #173372
    HalliHalloForfatter

    Med sådan et lille beløb skal du da ikke gøre så meget ud af det, når skatten har været der er der alligevel heller ikke meget tilbage.

    Man behøver nu ikke at være professor for at se, at det aldrig kan betale sig at betale en dekort efter måske 2 år for at binde pengene til en evt. højere rente.

    Men prøv dog lige at spørg henne i din bank, din må da også have en holdning.

    #173376
    AnonymForfatter

    Som Hallihallo skriver kan det ikke svare sig, at satse på en hævning før aftaleindlånet udløber. Vælg den bindingsperiode du forventer at ville binde pengene.

    Det svære er ikke at regne på hvilken løsning der vil være bedst under givne forudsætninger, men at gætte hvornår og hvor meget renten stiger eller falder.

    Du skal ikke forvente, at der sker så kraftigt et rentehop, at det kan svare sig at hæve før tid, og geninvestere.

    Hvis du vælger at dele puljen i to bidder hos to banker, kan du evt. vælge forskellige bindingstider, og derved få en løsning et sted mellem de to løsninger.

    Hvis du binder pengene i 6 mdr, til 2,75% og efterfølgende i 6 mdr. til 3,25% giver det dig en årlig rente på (1+0,0275/2)*(1+0,0325/2)-1 = 3,02% hvilket er mindre end 3,10%

    #173430
    AnonymForfatter

    Hej igen,

    Buddene er landet 3,00% for 6 måneder og 3,10% for 12 måneder.

    Set i det lys kan man vel lige så godt tage blot 6 måneder og håbe på en stigning
    i den mellemliggende periode.

    Ovenstående blot til info hvis andre står og skal gøre noget lige nu….

    Jeg har ledt med lys og lygte og har IKKE kunnet finde bedre bud på risikofri
    placering end ovenstående – nogen der har stødt på noget så sig ENDELIG frem….TAK

    Mvh
    PC

    #173432
    Michael01Forfatter

    Husk nu indskydergarantiens 745.000

    Hvis du vil frem med bankens navn, kunne du jo bruge denne løbende tråd

    http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=08.07.11+Har+du+oplysninger+om+rentesats+p%E5+opsparing%2C+skriv+det+l%F8bende+her+%21%21%21%21%21&id=5735

    #173452
    AnonymForfatter

    Jeps det er Max Bank

    Har dog desværre også hørt at det går knap så godt for dem…..

    PC

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.