Erfaring med xe.com til udenlandsk overførsel

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92235
    AnonymForfatter

    Hej

    Sitet xe.com bliver anbefalet flere udenlandske steder til brug for udenlandsoverførsler. Jeg har brug for at overføre et beløb fra en dansk bank til en europæisk bank (ikke i EUR).

    Har nogen af jer erfaring med brug af xe.com fra DK? Eller kan I anbefale noget bedre?

    Jeg vil helst undgå en standard-udenlandsoverførsel med min bank i DK, da jeg netop har prøvet det, og deres brug af en korrespondentbank forhøjede min omkostning fra 40 DKK til ca. 170 DKK. Nu håber jeg selvfølgelig, at overførslen i DKK til xe.com som mellemled kan fungere mere eller mindre gebyrfrit fra min danske banks side.

    mvh
    Peter

    #173388
    AnonymForfatter

    Jeg kikkede på sitet xe.com og kan ikke se hvordan man skulle kunne bruge dem til pengeoverførsel ?

    Jeg overfører normalt 4-5 gange årligt og har lige overført 90.000 EUR og betalte +1,10 +1 gang 15 DKK
    over Nationalbankens kurs.

    Det gør jeg fordi jeg får 4,6% i rente(skattefrit) i EU-land og renten bliver FORUDBETALT for 6 måneder, hvor pengene er låst i 6 måneder !

    #173390
    AnonymForfatter

    Jeg glemte at skrive, at jeg kun bruge “hvid" pengeoverførsel via Net-Bank, der opgives til skattemyndigheden hvis de vil vide 🙂

    #173396
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.
    Konceptet er forklaret her: http://www.xe.com/fx/how.php

    Således forstår jeg det:
    1. Man bestiller et tilbud på en fastlåst omregningskurs.

    2. Man overfører beløbet i egen valuta, hvis man kan lide tilbuddet. Jeg går ud fra at man fx får oplyst et dansk konto-nr, men det ved jeg ikke.

    3. De veksler beløbet til den aftalte kurs.

    4. De indsætter beløbet i den nye valuta på en konto, man har oplyst.

    Er det også således I forstår konceptet? Således er eneste udgift den kursforskel (spread), de tilbyder vekslingen til.
    Har nogen af jer fx oplevet nogle uforventede omkostninger i forbindelse med xe.com?

    #173400
    AnonymForfatter

    Det er et smart koncept, men da jeg hverken er klistret til Facebook eller Twitter, kan jeg ikke anbefale XE, fordi der er ingen referencer, det hele er “smækket" op for at logge penge ud af folk,
    men start med en tusse og fortæl herinde, hvordan det gik 🙂

    Google kender ikke XE endnu 😉

    #173408
    testForfatter

    Hvordan er man stillet hvis han eller dem der giver tilbudt skifter mening? Virker lidt som at de bare formidler kontanten

    #174504
    AnonymForfatter

    Jeg endte med at gøre følgende:

    xe.com krævede en ret omfattende identifikationsproces, hvor jeg blandt andet skulle ringe til en medarbejder for et 5-10 min. interview.

    I stedet fandt jeg ud af, at min udenlandske modtagerbank deltager i SEPA-samarbejdet selvom landets valuta ikke er euroen. Min danske bank (Finansbanken) forklarede mig, at de med SEPA kan sende direkte til alle deltagende banker, altså uden om fordyrrende korrespondentbanker.
    Jeg valgte derfor at overføre mit beløb i euro til modtagerbanken, som så vekslede det til min kontos valuta.

    Godt nok kostede det en ekstra veksling (ca. 0,5 % ekstra), men i faste gebyrer var der en forskel på ca. 150 kr.
    Så i mit konkrete tilfælde er SEPA altså fordelagtigt for overførsler helt op mod 30.000 kr.

    Håber andre kan bruge denne erfaring.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.