ændret råderet efter sammenlægning af pensionsordninger

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92230
    AnonymForfatter

    Af forskellige årsager vil jeg gerne genkøbe en pensionsordning (Danica) jeg haft gennem mit tidligere arbjede. Men for ca. 1/2 år siden, da firmaet jeg var ansat i, skiftede pensionselskab (fra PFA til Danica), kom jeg for skade at acceptere en sammenlægning med en anden pensionsordning (Sampension) som jeg haft gennem et andet tidligere arbejde.
    Sampensions-ordningen er “låst" iflg. pensionsregulativet og kan ikke genkøbes, til gengæld har jeg haft fuld råderet over ordningen fra PFA/Danica. Men nu påstår Danica at hele min sammenlagte ordning er låst, pga. de specielle betingelser i den gamle Sampension-ordning.

    Kan det virkelig passe, at min råderet over et indestående på en pensionsordning kan forsvinde hvis den bliver sammenlagt med en ordning med ringere betingelser? (Håber min forklaring er til at forstå)

    #173330
    HalliHalloForfatter

    Det kan aldrig betale sig at genkøbe en pensionsopsparing, da afgiften på hele 60% er for stor. Når du en dag bliver gammel, så vil du blive rigtig, rigtig glad for at du ikke fik ophævede din pensionsopsparing.

    Hvis du mener at Danica uretmæssigt tilbageholder en del af din opsparing, så klag til Ankenævnet for Forsikring. Men forinden beder du om et bindende svar fra Danica.

    I øvrigt burde der stå alt om tilbagekøb, overflytning m.v. i dit pensionsregulativ, så prøv at læs det igennem en gang til, men som hovedregel kan en tvungen arbejdsmarkedspension kun ophæves ved emigration.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.