betaling med visa

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92224
    AnonymForfatter

    Hvor meget koster det en forretning at modtage betaling når man bruger VISA kort.
    Har været ude for at en anden kunde ikke kunne købe i en bagerforretning i Frankrig fordi beløbet fra for lille, og det lyder jo rigtigt, hvis gebyret fx er 10 kr og det man vil købe er noget til 5 kr …..

    #173138
    AnonymForfatter

    For det første kan du ikke købe noget til 5 kr i en fransk bagerforretning 🙂

    Jeg vil foreslå at du hæver i en ATM det beløb du skal bruge og betaler kontant i Euro.

    Mange steder i EU er der ved opslag, et mindste beløb som butikken modtager på Visakort, det
    bestemmer den enkelte butik selv. Du kan ikke som i Danmark købe for en 100 og bede om at der
    hæves 300 og du får resten i kontanter.

    Gebyrerne kan du finde på Nets side eller ring til din bank, de er til for at svare på dine spm.

    #173140
    AnonymForfatter

    For det første var det et eksempel, iøvrigt fra den gang den en flute kostede 3 F., og det er jo ligegyldigt, det var altså bare et eksempel .. 🙂
    En anden kan måske svare for jeg kommer sjældent i banken, skal køre mere end 30 kilometer.
    Det er interessant fordi jeg har købt en ting med en bankoverførsel og vil gerne vide hvor meget forretningen sparer fordi jeg kom til at sende et par Euro for lidt…..

    #173146
    AnonymForfatter
    #173148
    testForfatter

    Du må aldrig købe noget via en konti overførsel. Brug altid kreditkort. Du er retsløs hvis du bliver snydt

    #173162
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg ville heller ikke turde betale forud for mine franske rundstykker med en almindelig bankoverførsel. Det er nok bedre at have et par euroer i lommen til den slags småkøb.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.