Nedskrivning af bankgæld

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92223
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har et spørgsmål vedr. nedskrivning af gæld i en bank og hvordan man finansiere restgælden.
    Jeg har pt. et billån og et forbrugslån som ialt beløber sig til 355.000 kr. min nuværende bank vil nedskrive gælden til 150.000 kr. men vil i sagens natur ikke låne mig de 150.000 kr. Der skal her siges at jeg har altid overholdt mine forpligtelser. Jeg har talt med et par banker og de melder pas, de vil ikke finansiere nedskrivning af gæld i en anden bank.
    Er der nogen der kender til banker der vil hjælpe.

    På forhånd tak.

    #173122
    MichaelForfatter

    Forstår ikke spørgsmålet. Hvis du altid har overholdt dine forpligtelser er der vel ingen grund til at du skal have nedskrevet gælden? Så fortsætter du jo bare med den fine afdragsprofil du altid har haft.

    #173128
    AnonymForfatter

    Grunden til banken er gået med til at nedskrive gælden, er at mit rådighedsbeløb er faldet betydeligt efter 1 års arbejdsløshed og efterfølgende nyt job med betydelig mindre løn.

    #173130
    AnonymForfatter

    Hvorfor vil du dog skifte bank, når du har én, der giver dig et så fantastisk godt tilbud?

    #173132
    AnonymForfatter

    Nedskrivningen er nok betinget af indfrielse.

    Men nej, jeg tvivler ret stærkt på at nogen banker vil gå med til at finansiere gæld i en anden bank der er nedskrevet. Det er jo lidt som at sige “Ja, vi regner jo så med at de penge vi låner dig også skal nedskrives og dermed bliver en tabt fordring senere…" (intet ondt ment, men det er sådan man vil tænke om det)

    Hvis du kan låne af dine forældre eller lign, ville det kunne lade sig gøre. Hvis du har fået en afdragsordning på den nedskrevne gæld med din nuværende bank, så betal ved kasse 1 og vær glad – de fleste banker ville ikke nedskrive, men afskrive det i regnskabet og bare vente indtil din begravelse og håbe på at få pengene hjem før eller siden.

    #173196
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig med Experimentality. Hvis du kan finde en kautionist eller din familie kan låne pengene for dig, så har du en chance for at kunne skifte bank. Ellers ikke.

    #173202
    MichaelForfatter

    Der findes ikke én eneste bank i kongeriget der bare eftergiver 200.000 på baggrund af ét sølle år med arbejdsløshed og lavere indkomst efterfølgende uden at du har haft en længere periode med misligholdelse på lånet, inkasso, fogedret osv. Det sker ganske enkelt bare ikke.

    #173272
    AnonymForfatter

    Har du forhørt dig hos lånefirmaer uden for den almindelige bankverden?
    Med en “rabat" på 200.000 kr. kan selv ret dyre løsninger betale sig.

    Overvej også om bilen kan sælges (jeg ville være villig til at bruge lang tid på offentlig transport for 200.000 kr. efter skat, som nok er mere end din årsløn).

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.