Andelsboliglån eller kredit

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87271
    AnonymForfatter

    Hej

    Skal låne 300.000 kr. med pant i min andelslejlighed, men ved ikke om det er billigst at låne som andelsbolig “lån" eller “kredit"

    Er der nogen som kan hjælpe?

    Pengene skal jeg bruge over det næste års tid og derfor anbefaler banken mig, at lave andelsboligkredit. I min verden er en kredit da altid det dyreste eller hvad?

    Pengene bliver jo hævet over det næste års tid… så må det da være bedre, at tage et lån med en fast ydelse osv..

    Har nogen forslag til banker. Bor i København?

    NB Forestiller mig at afvikle lånet over 20 år (måske 30)

    På forhånd tak.

    Hilsen

    HC

    #107790
    AnonymForfatter

    Det er ikke så meget ordet “kredit" du skal kigge efter. Kig hellere på renten. Hør dem hvormeget ÅOP (Årlige omkostninger i procent) er på, på de to forskellige lån og tag det med den laveste.

    Andelsboligkreditten er lige som en kassekredit, bare med lav rente. Dvs du betaler kun rente for den del af kreditten du har hævet – og det er smart.

    Min erfaring ved at surfe rundt på nettet viser at betegnelsen andelsbolig"lån" ofte omfatter annuitetslån hvor du både afdrager på gælden og betaler rente samtidig ved en fast ydelse. Andelboligkreditten giver sig selv – Det er oftest et stående lån, altså et afdragsfrit lån hvor du kun betaler rente (men her hvor du godt kan afdrage hen ad vejen hvis du vil da det fungerer som en kassekredit).

    Håber det hjalp 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.