Afslag på Erhevrvskonto??

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92215
    AnonymForfatter

    Hej.

    Da jeg nu har startet et s.m.b.a. virksomhed sammen med min kone, hvor formålet er at producere tøj i udlandet og så sælge dem engros i DK så skulle vi selvfølgelig bruge en erhvevskonto.

    Jeg har henvendt mig til min bank gennem 6 år, amagerbanken for at oprette sådan en konto, og efter at jeg forklarede min bankrådgiver og gjort MEGET klart at jeg IKKE ønkser kredit,finansering eller andet form for økonomisk samarbejde med banken. Kontoen skal udelukkende bruges så kunder kan indbetale på, og jeg kan afregne skat,moms etc. Det eneste jeg ønskede var et netbank til kontoen.

    Min bankrådgiver sagde at han vil kigge på det og vil ringe tilbage. Dagen efter ringede han til mig med et afslag, og hans begrundelse var ordret at “vi ønsker ikke den slags forretninger/virksomheder" !!!!!!

    Jeg blev stik tosset selvfølgelig og idag var jeg personligt i banken for at bede om nærmere forklaring på hvad “den slags virksomheder" betød, og evt få afslaget på skrift med begrundelsen selvfølgelig.

    Idioten ønskede ikke at afgive skriftlig afslag idet han ikke er forpligtet til det, han kunne heller ikke uddybe jvad hans afslag var baseret på. hbvilken slags forretninger de ønsker i banken, hvad kriterierne er for at være erhvervskunde i banken, heller ikke hvr det stod på bankens regler/hjemmeside.

    Ydermere så blandede hans chef sig og selvfølgelig holdt med rådgiveren…. de var hverken til at stikke eller hugge i og jeg måtte gå derfra uden svar eller noget mere jeg kunne forholde mig til.

    Nogen af jer som ved mere om det her? Hvad mine rettigheder er? hvorforjeg blev behandletsådan her? og evt. hvad jeg skal gøre?

    #172992
    AnonymForfatter

    Skift bank i stedet for at blive bitter..

    #173002
    HJLForfatter

    Ja skift bank, men klart du bliver… ja lad os sige bitter, bliv ved med det og udtryk din bitterhed højere oppe i bankens system, skriv evt. nogle korte spørgsmål på mail så du får det afslag pr. skrift alligevel 😉

    Nå men;
    Banken er jo en forretning ligesom din, der selv må bestemme hvilke kunder den vil have. Du har som kunde ingen krav på at få en forklaring på hvorfor de ikke vil have dig som kunde. Nogle banker er bare ikke for alle. Du må gå til nogle af dem der er lidt mere “sultne" efter nye kunder. I denne tid skulle der være nok af dem. Du behøves jo ikke at starte forholdet med at sige “hej gutter jeg vil gerne have en konto, men ingen kredit og i øvrigt intet af det der er sjovt -læs penge at tjene i for jer- hvordan lyder det skal vi starte vores nye samarbejde i morgen?"

    Jeg ved helt konkret, at nogle banker har meget klare regler for hvilke virksomhedder de ikke ønsker, men det går nok mere i retning af bodeldrift og den slags virksomhedder. Men igen er der jo altså bare nogle banker der må bøje sig i støvet og anerkende at de ikke har kernekompetencerne på alle områder.

    Eftersom at vi ikke kender dit private forhold til banken, kan vi kun gisne om, om det eventuelt kan være pga. dette at afslaget gives.

    Dette er et rent gæt; kald mig gerne navne, hvis du mener det lyder lidt for langt ude: Kan det have noget at gøre med de lande du vil importere fra? her tænker jeg på at banken jo har et vist ansvar for at du ikke finansiere terror, så import fra bestemte områder i verden er måske fra start = NO GO i følge bankens regler.

    Mvh HJL

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.