Forbrugslån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92208
    AnonymForfatter

    Hej.
    Jeg har et problem som jeg gerne vil have besvaret.

    Jeg har nogle forbrugslån på 40.000, 20.000 i et advokat firma, et SU lån på 10.00 kr og et udlån i en bank på 60.000 kr. Samlet 130.000 kr.
    De er oprettet i “forbrugslån" da det ikke har været andet end dumhed jeg har stiftet dem, men efter at have fået styr på dem og betalinger går som de skal og ikke er i restance er jeg lidt træt af renterne og ville omlægge dem i et stort lån i banken.
    Jeg er udlært tømrer og har en stabil indtægt på 30.000 før skat.
    Jeg har også en kæreste på SU som ingen gæld har, og lånene står kun i mit navn.
    Problemet er at jeg kun er 22 år og den bank jeg har lønkonto i har jeg kun været i, i 1,5 år ( ikke samme bank som jeg har udlån i )
    men hvad er mine muligheder for at få samlet mine lån for at få banket gælden af?
    Hvad er mine muligheder for at smide låne over i et samlet lån hvis jeg vil købe hus?
    Kan man samle gælden i et boliglån eller hvordan ser banker på sådan et “samlelån" med boligkøb?

    Håber at høre nogle svar som kan hjælpe mig :-S

    På forhånd tak

    #172772
    testForfatter

    Vel om du kan samle det til et lån i banken kan kun banken svare på. Det er relativt små lån og der er også omkostninger vef at oprette et nyt lån. Så hvad med bare at afbetale de dyreste lån først? Du afdrager bare ekstra

    #172774
    AnonymForfatter

    Dine muligheder er: Spørg i banken. De er de eneste som reelt kan give dig et svar. Du skal nu nok ikke regne med at det bliver billigere, du har allerede et banklån, su-lånet er ca 3% i rente, og advokaten har jeg ingen anelse om.