Dækning ved røveri.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92198
    AnonymForfatter

    Aviserne skriver oftere og oftere om at gamle mennesker er blevet truet til at aflevere dankort med pinkode.
    Hvis det foregår lidt voldsomt kan der gå mange timer før den gamle får spærret kortet.
    Hvordan dækkes denne risiko?
    Jeg tror mit forsikringsselskab ville kalde det simpel tyveri. Altså kun en meget lille erstatning…..

    #172640
    KrisserForfatter

    Hvis koden har været anvendt, vil selvrisikoen som udgangspunkt være 8000 kroner. Resten dækker Nets. Det er dog ikke udelukkes, at en kode udleveret under tvang, vil berettige til den lavere selvrisiko på 1200 kroner.

    #172650
    HJLForfatter

    Korrekt. Jeg mener at kunne huske enkelte grove sager hvor selvrisikoen blev ophævet. Jeg tænker på sager hvor en hel opgang på et kolegie solgte sine kort og koder og vente dage med at spærre kortene.

    Jeg har fundet følgende lidt mere sigende citat:

    Link til artiklen: http://fpn.dk/penge/bank_forsikring/article1379783.ece

    ”Afgørelsen viser, at det er vigtigt, at man får kortet spærret, så snart man opdager, at man har mistet det. Selvfølgelig er det i orden at lede lommer og tasker igennem og kontakte butikken, hvor man sidst har brugt kortet, men finder man det ikke, skal man kontakte banken eller PBS straks og i hvert fald samme dag”, siger Carsten Holdum, økonom i Forbrugerrådet.

    #172684
    testForfatter

    Nej hvis man bliver tvunget til at oplyse en pin-kode må det være røverig og kan man sansynlig hørte det må forsikringen dække selv risikoen.

    #172742
    pppedeForfatter

    Helt enig.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.