Fjordbank kunde – hvad så?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92170
    AnonymForfatter

    Ja, jeg burde ikke bekymre mig og det indstående jeg har i banken, men hvad sker der i praktis nu?

    Mit realkreditlån ved totalkredit, burde ikke blive berørt?

    Men hvordan er det, skal jeg finde en ny bank, herunder også til boliglån indenfor en vis periode?

    Hvordan bliver mit boliglån “overført" til en anden bank. Og nu når jeg skal til at shoppe rundt efter en ny bank, hvad er den bedste rente jeg kan forvente at få på et boliglån?

    På forhånd tak!

    #172130
    AnonymForfatter

    Hej
    Finansiel Stabilitet tager over og de fleste privatkunder vil opleve at intet sker lige foreløbig. Du kan bruge dit kort, som du plejer, gå i banken m.m.
    På sigt bliver dit engagement i banken muligvis opkøbt af en eller flere andre banker eller du skal selv ud og finde en ny bank.
    Dit realkreditlån bliver hos Totalkredit og selv om du skifter til en bank, som ikke samarbejder med Totalkredit, kan du sagtens beholde lånet.
    Hvis du skifter bank (frivilligt/ufrivilligt) følger dit boliglån med hen i den nye bank og det kan betyde, at din rente vil ændre sig. De skal dog varsle renteændringerne, så du har tid til at reagere.
    Hvis du er blandt de uheldige, som ikke har mulighed for at skifte bank og hører ind under Finansiel Stabilitets afviklingsengagementer, vil renten på dit boliglån formentlig stige, fordi de ikke må konkurrere og fordi disse engagementer har en højere risiko.
    Hvad du kan forvente at få i rente på dit boliglån kommer an på mange ting, fx. hvad den nye bank mener at dit hus er værd og hvor stærk din økonomi er. Så det vil jeg ikke gætte på.
    Hvis du allerede har besluttet dig for at skifte til en ny bank, så find dine bankpapirer frem inden du kontakte en ny bank/kommer til møde (årsopgørelse 2010, 3 seneste lønsedler, opdateret budget, oversigt over dine bankkonti og depoter, PBS-oversigt over dit realkreditlån og andet relevant for dig). Så er du på forkant og giver et bedre førstehåndsindtryk.
    Held og lykke.

    #172230
    coxweliForfatter

    Flot!

    Det var et rigtig godt og brugbart svar. Jeg har selv været igennem turen med Eik Bank.

    Mvh.
    Bjarne

    #172304
    AnonymForfatter

    Tak for ros og godt at høre, at du er kommet igennem Eik Bank krakket.

    #172316
    thsvForfatter

    Vi skiftede heldigvis inden de nåede at krakke.
    Og er godt tilfreds med vores nye bank, omend kontostrukturen er lidt anderledes.

    Kunne dog godt tænke mig Skandiabanken tilbage, og en rente på 1,6% på prioritetslånet istedet for de 2,85% i Nordea.

    #172318
    coxweliForfatter

    Jeg savner også Skandiabanken…

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.