Fjordbank krak

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92167
    AnonymForfatter

    Er der nogen, der kan svare på følgenden?

    Jeg har 150.000 kr. stående som opsparing i Fjordbank Mors, mens jeg samtidig skylder omkring 400.000 i boliglån.
    Er min opsparing nu i fare for at blive lagt sammen med mit boliglån, så mit udestående med Fjordbank bliver -250.000? Eller fortsætter min økonomi som hidtil, så min opsparing ikke er i fare, når jeg skifter bank?
    Nogen der kan anbefale en bank med god kundeservice?

    Tak for hjælpen

    #172028
    AnonymForfatter
    #172088
    thsvForfatter

    Er godt tilfreda med Nordea, og kan bestemt ikke anbefale Danske bank med deres variable rentesatser og forskammede banksælgere, der bliver småfornærmede, når man kun vil være bankkunde, og ikke flytte pension og forsikring med til dem.

    Sydbanks rådgivere virkede osse flinke, da sønnen havde sin Trelleborg opsparing der, var der ingen problemer med flytning til anden bank.

    Men prøv spar Nord, det er jo den anden lokale bank deroppe, de må være interesserede i nye kunder.

    For resten:
    Hvad rente får du på opsparingen?
    Og hvad betaler du på boliglånet?

    Mange banker tilbyder boligkredit/prioritet, så opsparingen kan hæves, når det bliver nødvendigt, og så får man jo den høje rente (f.eks. 5,2% i Nordea) på den tilknyttede budget/opsparingskonto.
    Vi har selv denne konstruktion, dog som 1. prioritet til blot 2,85% i rente, og kan hæve hele indeståendet uden opsigelse eller gebyrer, til f.eks. udskiftning af bilen.

    #172126
    HJLForfatter

    At sydbank var glade for at din søns opsparingskonto blev flyttet gør dem til flinke folk… Jeg ville da sige det omvendte, hvis en bankrådgiver havde kæmpet for at få mig til at blive.

    Du skal ikke høre på thsv, bare fordi han har haft en dårlig oplevelse med en ivrig sælger betyder bestemt ikke at servicen i Danske Bank genrelt er dårlig. Jeg er meget tilfreds med min bankrådgiver og er glad for de råd jeg får.

    Men selvfølgelig hvis man er glad for at Nordea behandler alle kunder ens rentemæssigt fordi de åbenbart ikke vil gøre forskel på gode og dårlige kunder blot man lægger x-antal forretninger hos dem, gør dem åbenbart efter thsv´s termonologi til en langt flinkere bank.

    Jeg kender en del der arbejder i Nordea og de er flinke og rare, hvordan de behandler kunderne ved jeg ikke. Da jeg selv var ung og kunde i Nordea hørte jeg aldrig fra dem så jeg skiftede til Danske Bank. For mig er det ikke vigtigt om en bankrådgiver er flink, men om banken giver god rådgivning.

    Det er vel ikke MANGE banker der har prioritetskonto produktet. Det er vel kun DB, Norda og ….. en mere jeg ikke lige kan komme på…. er der flere?

    Thsv hvorfor er du altid så glad for at fremhæve din rente på dit prioritetslån?
    2,85 % det er flot men også ganske urealistisk for rigtig mange der læser med herinde. Det er jo ikke fordi du har Nordea at du har den rentesats. Det er jo primært pga. din lave belåning så hvorfor fremhæve noget der er uopnåeligt for andre?

    Mvh HJL

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.