Aktier købt gennem Fjordbank Mors

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92164
    AnonymForfatter

    Kære alle

    Jeg vil høre, om du der er nogen, der kan hjælpe mig med at afklare et spørgsmål.

    Jeg har en række aktier, som jeg har købt gennem Fjordbank Mors. Herunder bl.a. aktier i Danske Bank og investeringsforeninger. Jeg har således ikke aktier i selve Fjordbank Mors.

    Hvad sker der med disse aktiver, hvis banken går konkurs? Vil jeg være dækket af indskydergarantien? Vil jeg få aktierne udbetalt efter deres nuværende (lave) værdi, eller får jeg aktiebeviserne overdraget, så jeg fortsat selv kan beslutte, hvornår jeg vil sælge dem?

    Håber der er nogen, der kan hjælpe med lidt information. Jeg har ikke selv kunne grave relevant information op.

    Bedste hilsner
    Andreas

    #171990
    Michael01Forfatter

    Der er en udemærket vejledning her

    http://www.mybanker.dk/indskydergaranti/

    #171996
    AnonymForfatter

    Mange tak Michael.

    Skal jer forstå følgende sådan, at overgår til mig personligt medmindre banken ikke kan “udlevere de pågældende værdipapirer"?

    “Værdipapirer, der ligger i individuelt depot, tilhører investor. Ved en konkurs vil investor derfor få udleveret sine værdipapirer uden om konkursboet. "

    I hvilke situationer kan banken ikke “udlevere de pågældende værdipapirer"?

    #171998
    Michael01Forfatter

    Jeg har aldrig hørt om det, idet aktier og obligationer normalt ligger i værdipapircentralen som papirløse værdipapirer 🙂

    #172000
    AnonymForfatter

    Ok. Mange tak for det hurtige svar, Michael.

    Så blev weekenden ikke så deprimeret, som først frygtet.

    Vh Andreas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.