Salg af bolig med underskud

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • KekecNForfatter
    Indlæg
  • #92157
    KekecNForfatter

    Hej med jer .

    Jeg søger nogen gode råd vedr. salg af bolig med underskud .

    Vi har sat vores lejlighed til salg til 1.299.000 , vi skylder 1.476.000 og kommer ud med et underskud på min. 250.000 kr inkl. mæglers sælar.
    Vi har så tænkt os at købe noget nyt og vi kan på ingen måde sidde for mere end vi gør nu .
    Min plan var at købe noget til 1.200.000 og lægge underskuddet oveni så vi i alt skylder 1.450.000 , så ville vi jo ikke sidde for mere end vi gør nu – men det kan vidst ikke helt lade sig gøre .. Eller kan det ? Er det muligt at man kan få et lån på underskuddet til en lav rente , så det vil svare til et boliglån ? Vi ville jo godt kunne få det til at fungere hvis underskuddet kunne være et lån til 5% i rente f.eks. Og så kunne boliglånet være med variabel rente og evt. afdragsfrit i nogen år . ‘

    Jeg har overhovedet ikke forstand på det . Så håber nogen kan guide mig lidt . Skal til møde i banken i denne uge og vil gerne have lidt viden om hvad der egentlig kan lade sig gøre . Der er jo nogen banker der er mere flexible end andre.

    På forhånd tak 🙂

    #171830
    testForfatter

    Lån uden sikkerhed til 5% nej det tror jeg ikke men spørg i banken

    #171834
    MichaelForfatter

    Nej, underskuddet blivet et usikret lån til omkring 8-10% i rente. 5% på et forbrugslån uden sikkerhed er en umulighed.

    Derudover regner I med at lejligheden bliver solgt til prisen hvilket formentlig ikke er sandsynligt. Der kan sagtens blive tale om et prisnedslag på 100-150.000 for at en handel skal gå igennem.

    #171840
    thsvForfatter

    Hvorfor sælge, når I vil købe noget nyt?

    Bliv dog boende og afdrag på gælden, og spar omk. til salg, køb og flytning.

    Og nej der gives ikke billige lån til underskud fra ejendomshandel, det er at betragte som forbrugslån, når der ikke mere er sikkerhed i fast ejendom.

    #171844
    KekecNForfatter

    Tak for svar .

    Jeg ved vi kan regne med prisnedslag , derfor skriver jeg MIN. 250.000 .

    #171846
    KekecNForfatter

    Der er forskellige årsager til at vi flytter . Vi ville ikke sætte os selv i denne situation hvis ikke det var nødvendigt – det var desuden heller ikke det du skulle kommentere på .
    Tak for svar omkring forbrugs lån .

    #171848
    thsvForfatter

    Det er ellers yderst relevant, om I skal betale 5% på jeres boliglån over 25-30 år eller afdrage forbrugslånet på 250-300.000 kr til 10% over 10 år. Vel at mærke udover de nye lån på standardvilkår.
    Et ejendomssalg fulgt af flytning og køb af nyt vil jo blot forværre jeres økonomiske situation, så det vil banken selvfølgelig stritte imod.

    #171850
    KekecNForfatter

    Ja men det er jo ikke relevant for dig 😉

    #171852
    MichaelForfatter

    Kunne du og alle andre med en elendig økonomi ikke bare UNDLADE at stille spørgsmål herinde? Vi giver nogle ærlige og sobre svar, men du reagerer blot med at blive børnefornærmet.

    Sandheden er, at man IKKE kan forvente at flytte i anden større ejerbolig hvis man ligger og roder med teknisk insolvens i flere hundrede tusinder kroners klassen. Ret meget længere er den egentlig ikke og du vil høre præcis det samme i banken.

    Men prøv da også at spille børnefornærmet i filialen når du får et afslag – det skal da nok hjælpe 🙂

    #171862
    thsvForfatter

    Ja, det er fand’me åbenlyst, at du ingen økonomisk sans har!

    Du vil gerne vejledes, men bliver fornærmet, når man foreslår den løsning, der er den bedste, rent økonomisk!

    Men held og lykke med den snarlige optagelse i RKI!

    #171886
    KekecNForfatter

    Hehe .. Hvem er det lige der bliver børnefornærmet her og tager tingene en tand for personligt 🙂 ?

    Jeg stiller et simpelt spørgsmål mht. Renter , det er det eneste i skal svare på. Jeg spurgte ikke om det var fornuftigt eller hvorvidt jeg skal sælge eller ej . Så måske er det typer som jer der bare skulle holde sig til emnet eller endnu bedre lade helt vær med at skrive 🙂

    God aften 🙂

    #171894
    OBSForfatter

    Som svar på dit spørgsmål om renter vil jeg erklære mig enig med flere af de andre og sige at det med garanti ikke kan lade sig gøre at få et lån uden sikkerhed til en lige så lav rente som et realkreditlån eller boliglån i banken. Der er jo ikke noget pant som kan dække det lån du skal have til at dække tabet på lejligheden så renten på det lån vil være væsentlig højere. Var det modsatte tilfældet var der jo ingen grund til at have et system hvor man registrerer pant i folks ejendom.

    Så alt andet lige vil du komme til at skulle betale mere i samlede låneydelser hvis du gør som skitseret i dit oprindelige indlæg. Det er bestemt heller ikke billigt at skulle købe og sælge fast ejendom og det vil jo forøge din samlede gæld.

    Jeg håber at du vil opfatte dette som et konstruktivt svar for det var intentionen at det skulle være det. Men hvis du vil have yderligere hjælp så må du nok også lægge nogle flere detaljer frem om din/jeres økonomi, på samme måde som du vil skulle gøre det henne i banken.

    #171898
    AnonymForfatter

    Så lad mig svare direkte på dit spørgsmål.

    1. Du kan forvente at tabet på min. 250.000 skal finansieres som et forbrugslån.

    2. Du kan forvente, at forbrugslånet vil have en rente på 10-12%

    3. Og du kan forvente at forbrugslånet skal afdrages over en periode på 5-7 år.

    Alt i alt giver det dig en væsentlig højere ydelse på boliglånene end den du har i dag!

    #171902
    KekecNForfatter

    Tusind tak skal i ha’ for brugbare svar :). Jeg har heller ikke kunne læse mig til andet end det i skriver , men det kunne jo være at nogen i lignende situation havde forhandlet sig til en bedre løsning i en anden bank . Og det er rart at kende til andre muligheder hvis der var nogen .
    Men tak for hjælpen .

    God aften 🙂

    #197578
    AnonymForfatter

    hej my banker
    vi har lige solgt vores ejerlejlighed men med et stort underskud

    hvordan med skat kan der trækkes fra for underskud
    vh vagn

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.