Hvilke banker / sparekasser har WiFi ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92114
    AnonymForfatter

    Ja det er mit spm. fordi det er træls at skulle printe alt ud om ens økonomi, regneark m.v. når jeg er til møde med en “sælger" i banken/sparekassen, hvis noget skal tilrettes kan det gøres på stedet, gemmes på en USB-pind og afleveres til rådgiveren.

    #171234
    HalliHalloForfatter

    WiFi har det ikke noget med trådløs forbindelse til internettet, og er noget som telefonselskaberne udbyder? Jeg ved det ikke, men tror det.

    Har du ikke en printer, så hvorfor er det egentlig et problem for dig at gøre det. Det er det da ikke for mig – og husk så sparer du jo oftest portoen, når du retunerer et dokument ved blot at scanne det.

    #171392
    AnonymForfatter

    Når du kobler dig på et åbent netværk, har du samtidigt åbnet for offentlig adgang til al din kommunikation – og muligvis også alt andet, du har liggende på din PC.

    Der er næppe nogen bank, der vil udsætte deres kunder for det.

    #171394
    testForfatter

    wifi eller Wireless Fidelity er en standard for trådløs data kommunikation. Der findes forskellige transmisionstandarder, men en gemme gang af det er nok for omfattende her. Men det er kort fortalt bl.a. en mulighed for at gå på internettet eller et lokalt netværk. På det lokal netværk ville man så f.eks. kunne vise et område af sin hardisk.

    USB pen er hukommelses enhed der er bygget sammen med et USB stik. ofte med en aflang form.

    Hvis dataene ligger på en USB pen hvorfor så ikke bare gi den til rådgiverne i stedet for at gå gemmen først at koble din PC eller din telefon på deres netværk? Der er sandsynligvis både skjult SSCD, MAC filter og en installeret krypteringsfil. Altså det må man da håbe der er jo ikke MCD vi taler om her. Du kan så argumentere for at de da sagtens ku ha et åben fra deres eget adskilte WIFI net, men så forklar mig lige hvordan du kommer derfra og over på deres lukkede net.

    Næste mulighed er så at du slet ikke har dine date på en stik, men vil logen på din egen hjemme side i banken på din egen PC for at vise dem til din rådgiver men så ku du jo bare sende dem et link ikk.

    Nå men fakta er at altså at PC’er i bankerne køre på deres eget lukkede net som du som kunde ingen adgang har til hverken via en trådløs adgang eller en RJ45 port.

    Faktisk må bank rådgiveren IKKE læse dataene fra din USB stik. Hvorfor ? Sikkerhed.

    Løsning send din date på en email.

    Hvilken bank der her email og emial direkte til deres rådgivere? ALLE.

    Problem = 000,0000

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.