Pensionsopsparing 4%

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #92111
    HalliHalloForfatter

    Jeg kan se at Mybanker har en reklame om at man kan få op til 3,4% i rente på pensionskonti.

    Er der nogen der kender vilkårene for indskud på sådan en konto.

    Jeg kan få 4% p.a.i DiBa, Danmarks ældste bank, med en bindingsperiode på 5 år.

    Hvorfor er dette tilbud ikke med i reklamen, og kan nogen fortælle mig om dette tilbud så er bedre end tilbuddet på Mybanker til 3,4%.

    Umiddelbart lyder det bedre, men er der noget jeg evt. har overset. S.U., hvis der måtte sidde nogen der har kendskab til emnet.

    #171214
    HJLForfatter

    Jeg kender ikke til de to tilbud men en årsag til at dit forslag om 4% ikke er med her på mybanker er måke at den bank du nævner måske har valgt at spare på deres annonce kroner således at de i stedet for at gøre mybanker til en god forretning, bruger pengene på at give deres kunder rente – blot en tanke 🙂

    #171222
    HalliHalloForfatter

    Jeg ved ikke om denne bank sparer på reklamerne, men gode banker behøver egentlig slet ikke reklamere ret meget. I øvrigt er det vist også kun et fødselsdagstilbud, da den fylder 140 år, og hvorlænge tilbuddet gælder fremgår heller ikke.

    Og hvis renterne stiger, hvad de jo nok gør på 5 års sigt, så er tilbuddet måske alligevel ikke så godt.

    #171310
    AnonymForfatter

    Jeg vil ikke undlade at gøre opmærksom på at DiBa er i store vanskeligheder

    Mindre banker fanget i konkurs http://epn.dk/brancher/finans/bank/article2448136.ece

    #171316
    HalliHalloForfatter

    Så store vanskeligheder tror jeg nu ikke DiBa har, da den da har balance mellem ind- og udlån, hvilket mange andre banker desværre ikke har.

    Men du mener at det er en af de første der følger i Amagerbankens fodspor med konkurs til følge? Det er da muligt, men så er der jo indskydergarantifonden.

    #171318
    AnonymForfatter
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.