Hjælp til valg af boliglån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92104
    AnonymForfatter

    Hej!

    Min kæreste og jeg har netop skrevet under på køb ag lejlighed til 2,6 mill. Vi har ikke fået et udkast til lån fra banken endnu, men får det i morgen. Vi har valgt et fastforrentet lån og da jeg synes det er svært at få et overblik over rentesatser, er mit spm., om nogen kan hjælpe med at rådgive omkring, hvad hhv. bankrenten og realkreditrenten ca. skal ligge på, så jeg ved, hvad jeg skal vende tilbage til banken med i forhandlingen.

    På forhånd tak for hjælpen!

    #171092
    OBSForfatter

    Renten på et realkreditlån er ikke til forhandling da den bestemmes af kursen på de obligationer der ligger bagved lånet. Her er det så at sige op til markedet at bestemme renten på jeres lån.

    Hvad angår renten på boliglånet så kan det afhænge af jeres økonomiske forhold m.m. Du skriver ikke hvilken bank lånet skal optages i men de kan have et rentespænd som de fastsætter renten på jeres lån inden for, ud fra en vurdering af hvor “gode kunder" I er (omfanget af jeres forretninger med banken, hvor solid jeres økonomi er, m.m.)

    #171096
    AnonymForfatter

    Tak for svarer – vi har Sydbank.

    #171100
    HalliHalloForfatter

    Sydbank, der skal man være meget, meget dygtig til at forhandle for at få en ordenlig rente.

    Så et bankskifte nu er måske værd at overveje.

    Mit udsagn støttes i øvrigt på oplysninger fra diverse kunder, men passer meget godt til mine tidligere erfaringer med denne bank.

    #171102
    AnonymForfatter

    Ok, tak – det er rart at vide. Men kan man sige noget om, hvad en ordentlig rente er, så jeg har noget at forholde mig til?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.