Danske bank problemer.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • hansensForfatter
    Indlæg
  • #92099
    hansensForfatter

    Her kommer lige en lang historie som jeg godt kunne bruge lidt råd til..

    Jeg er en fyr på 33 år, bor i lejebolig og har en billig bil (værdig ca 10000kr) og en mc til ca 40000kr..

    Jeg har tidligere været ude i noget rod med skattegæld og forbrugslån som Danske bank var så venlige at hjælpe med.. alt gik godt, havde en ok rente på lån og mc lån.. indtil jeg for 2.5år siden blev fyret.. så havde jeg et problem.. forinden havde jeg lige aftalt med min rådgiver at jeg måtte trække min konto over med 6000kr pga en knækket tand.. da den så var lavet blev jeg arbejdsløs, og så faldt hammeren.. bad om hjælp i banken fordi jeg var arbejdsløs i 1 måned.. men det kunne ikke lade sig gøre.. medmindre jeg ville lægge mine lån sammen, og de dermed skulle ha hævet renten 3 % og ha 1000kr mere om måneden i afdrag.. ville jeg ikke rette ind, så kunne de ikke hjælpe mig.. og kassen var lukket fordi min konto var overtrukket pga den tand der.. valgte så at klage til afdelingslederen over den rådgivning jeg havde fået også mht de 6000 som vi “nok skulle finde ud af" men der var kommet andre boller på suppen.. Jeg fik af vide jeg skulle sælge min mc, hvilket vi så opdagede at ikke var muligt fordi der var et gammelt pantebrev som ikke var slettet, det var betalt, fik jeg brev om fra en anden kunderådgiver i samme bank som kunne huske det, men måtte erkende de havde glemt at slette det, så det skulle til mortifikation og det kunne ta et års tid..

    Har så løbende i 3år ventet og ventet på at de skulle komme med en melding om det var slettet, og hver gang jeg henvendte mig ville de vende tilbage.. men nu er det endelig slettet og jeg står med en mc som har tabt 30000kr pga danske bank.. Men historien er ikke slut endnu..

    Jeg havde et ganske fint arbejde indtil tirsdag hvor virksomheden gik konkurs.. og nu skal jeg hente en månedsløn gennem lønmodtagernes garantifond.. At ringe til banken igen og sige at de kniber her til den første.. og så er helvede løs igen.. intet er muligt.. Har fået en måneds udsættelse på mit lån som jeg giver 6500kr på.. men det hjælper ikke alverden når der kommer til at mangle en løn på ca 20000kr.. men de kan ikke gøre noget.. de synes jeg skulle sælge min gamle bil og så bruge min mc til arb transport osv.. men da jeg bor på landet og skal handle, har brændeovn og der ikke går busser, så kræver det en bil… spørger så om vi ikke kan aftale jeg sælger bilen og mc’en og finder en billig bil som er lidt bedre stand end det gamle lig da jeg også skal køre langt på arbejde.. men det er ikke muligt.. skal jeg sælge mc’en vil de ha de 40000kr ind på mit lån da de har pant i det.. forklarede ham så at der er ingen logik i at bruge em mc til langtur på arb da den ikke køre langt på literen og kun kører 6000km mellem hvert service.. samt er møg dyr i forsikring.. kunne gøres meget billigere med en billig bil som jeg kunne købe for pengen på mc’en..

    Hvad hulen skal man stille op mod de mennesker.. jeg har ALDRIG betalt noget for sent, eller nægtet at betale noget, er gået med til mere i afdrag og mere i rente, og har fundet mig i deres sløve behandling i så mange år.. og så kan de ikke hjælpe en med skide 5000kr så jeg kan klare den til den 1.

    Har fået en seddel fra dem i forbindelse af salg af mc hvor jeg skal indbetale pengene for salg og så sletter de pantet.. overvejer seriøst at lave en salgskontrakt på mc’en som siger 30000kr og så beholde de sidste 10000kr selv så jeg også kan betale regninger osv her indtil jeg får pengene fra Lønmodtagernes garantifond..

    Synes simpelthen det er så ringe at man bliver stemplet med “besværlig kunde som ingenting må" stemplet fordi man har klaget over en medarbejder i deres afdeling for at løbe fra deres løfter..

    Hvad kan der ske hvis jeg flytter min lønkonto og budget fra dem.. skylder dem trods alt 300000kr.. er ret sikker på de opsiger mit lån, men kan de ta en bil til 10000kr fra en hvis man er afhængig af den for at kunne beholde sit arbejde ???

    Håber på lidt info..

    #171016
    AnonymForfatter

    Lidt kort.. men ja, du kan ikke gøre så meget og banken er egentligt i sin gode ret til at gøre som de gør. De er der ikke for at hjælpe dig, men for at tjene penge på dig og når pengene ikke kommer som aftalt..så lukker kassen også i.

    Du kan flytte bank/konti .. men i det øjeblik du gør det, skal du også regne med at banken opsiger dit lån til fuld indfrielse. Det kan du så ikke betale. Så ryger du først og fremmest i RKI, videre til inkasso og dernæst i fogedretten.

    Der kan banken kræve både din motorcykel og bil solgt, men hvis du reelt har et behov for transport, vil de nok lade dig beholde bilen omend der vil være et pant i den så du ikke kan sælge den uden bankens tilladelse. Du skal regne med et rådighedsbeløb på 5600 efter faste udgifter, og det skal du have til dig selv.

    Din gæld til banken vil aldrig forsvinde, og den vil forfølge dig fremover også. Der vil blive tilskrevet renter som hidtil, og når du ikke betaler af, vil den meget hurtigt vokse til en størrelse der aldrig vil kunne betales af. (30.000 ekstra i gæld hvert år.. 5 år senere skylder du 500.000 væk) Så du vil heller aldrig kunne eje noget af større værdi resten af dine dage.

    #171018
    HalliHalloForfatter

    Drøft dog hele din situation med banken endnu engang, men at prøve at gøre dig til en snyder og bedrager, kan vel ikke nogen anbefale dig. Hvordan kan du dog komme på sådan en tanke?

    Du skriver: Jeg har haft fint arbejde, men hvis du kun har krav på 1 måneds løn fra LG, så kan jeg desværre ikke se at det har været så fint.

    Medlem af en fagforening? Nej, sikkert ikke? Hvis ja, så kan du der få et forskud der mod at LG får pant i dit krav mod konkursboet. Ellers er der kun kommunekontoret tilbage indtil du igen har et “fint" arbejde.

    #171030
    pppedeForfatter

    Hansens

    Sikke en uheldig sag.

    Det kan selvfølgelig ikke afvises, at du har fået dårlig behandling af Danske Bank, men..

    Din historik som bankkunde er jo desværre mildest talt elendig. Du har, som du selv skriver, tidligere haft problemer med forbrugslån og skattegæld. Derudover har du ret løse ansættelsesforhold, høj gæld, ingen ejerbolig og ingen a-kasse. Du er med andre ord ikke en særlig attraktiv kunde. Hav lige dette i mente inden du fyrer helt i flint.

    Du skal tænke på, at banken ikke er en velgørende organisation, der reder trådene ud for folk, der har rod i deres økonomi. Det er og bliver folks eget ansvar. Banken bistår gerne med rådgivning og tilbyder en række produkter som fx finansiering, kassekredit og netbank. Banker løber gerne risici, men ikke med hovedet under armen. Og der er vel dybest set ingen, der har KRAV på at få stillet likviditet til rådighed?

    Dog synes jeg det lyder MEGET mærkeligt, at pantet på motorcyklen ikke er slettet. Du optog i sin tid et lån til køb af motorcyklen, der blev tinglyst. Er denne gæld ude af verden? Hvis den er, så SKAL pantet også slettes. Anden gæld kan ikke umiddelbart gå ind og overtage pantet – om man så må sige. Det afhænger af din lånekontrakt. Har du stadig den?

    Det lyder mest af alt, som om din sag med Danske Bank er gået i hårdknude. En løsning kunne være at skrive til kundehenvendelser@danskebank.dk, hvor du forklarer sagen en anelse mere nuanceret end du gør herinde. Jeg har indtryk af, at DB tager klager/kundehenvendelser meget seriøst, så det synes jeg du skal give en chance. En anden idé kunne være, at bede om en snak med anden rådgiver, hvis situationen ikke allerede er løbet helt af sporet.

    Sidst bør jeg nævne, at jeg studiejobber i Danske Bank, men ikke som privatrådgiver, og altså udtaler mig helt og aldeles som privatperson.

    #171112
    hansensForfatter

    Inden der bliver sagt mere vil jeg da godt lige gøre opmærksom på at jeg er medlem af en a kasse og der er ingen der som har oplyst mig om at manglende løn kan hentes der… ?

    Kan ikke se hvordan man kan sige at jeg har ret løse arbejdsforhold når jeg har været ansat over 2 år det sidste sted ? Jeg kan umuligt vide en virksomhed har dårlig økonomi???

    Mht LG, s å er reglerne nu i branchen som jeg er i, at når man er på månedsløn, så har man jo kun sin opsigelse (som her er 14dage) og det resterende løn tilgode.. og det bliver så reguleret ned hvis man kommer i arbejde, og jeg har fundet job igen og er startet.. men det ændre ikke på at der kan gå rimelig lang tid inden jeg får løn igen og derfor kom mine spørgsmål her… 🙂

    #171116
    HalliHalloForfatter

    Som jeg tidligere har skrevet skal du være medlem af et fagforbund for at de vil kunne give dig forskud på dit tilgodehavende mod at LG sender dit tilgodehavdende. Din statsanerkendte A-Kasse kan ikke hjælpe dig.

    Selvom du har været på månedsløn må du jo have været beskæftiget med almindeligt lønslavearbejde som arbejder. Det stemmer jo også godt med at du kun er berettiget til ca 1 måneds løn, eller det antal uger din overenskskomst siger.

    Havde du f.eks haft en fuktionnærstilling eller lederstilling ville du allerede efter 5 mdr. være berettiget til en erstatning på løbende måned samt 3 mdr. løn oveni. Og dette uanset om du kunne skaffe dig et nyt arbejde i morgen.

    #171118
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, jeg så ikke at du allerede var kommet i arbejde igen, men det er korrekt at den løn du har tjent et andet sted i opsigelsesperioden bliver modregnet fuldt ud, hvilket den ikke ville have gjort for en funktionær.

    #171126
    AnonymForfatter

    Kære hansens
    Jeg hedder Pernille Dehn og arbejder i Danske Bank. Som en af de tidligere brugere her har nævnt, tager vi kundehenvendelser meget alvorligt i banken, og vi vil også gerne se på din sag. Du er velkommen til at sende en mail til os på kundehenvendelser@danskebank.dk.

    #171218
    AnonymForfatter

    Danske Bank er da virkelig kommet på banen, for at rette op på kunde tilfredsheden.
    Lige som da De glemte at fjerne en fordring, tilbage fra 2002, som af en eller anden grund bare var proppet i kælderen og arkiveret.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.