Visa Electron.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87258
    AnonymForfatter

    Ja som overskriften antyder, så har jeg et problem vedr. mit Visa Electron.

    Jeg gør det kort, men håber stadig på hjælp/gode råd.

    Jeg anvender udelukkende Visa Electron fordi det er umuligt at overtrække kontoen med dette kort ……………. troede jeg !!

    Jeg har handlet 1 sted ca. 50 gange de sidste 2½ måned, når jeg har handlet har firmaet reserveret beløbet på min konto, og mit disponible beløb er blevet tilsvarende mindre. Da der jævnligt bliver foretaget ind- og udbetalinger på min konto, tjekker jeg dagligt min konto, og der har ikke på noget tidspunkt været problemer ……………. lige indtil den 8. maj 2006.

    Der ser jeg til min store overraskelse at kontoen er overtrukket med 10000 kr. Jeg undersøger selvfølgelig sagen, og finder ud af at det firma jeg har handlet meget med godtnok har reserveret beløbene, men kun i 2-3 dage, derefter er reservationen blevet ophævet uden at trække beløbet på min konto. Firmaet vælger så den 8. maj at hæve beløbene i alle 50 transaktioner, derfor er min konto nu massivt overtrukket.

    Jeg er klar over at jeg ikke har holdt nok kontrol med min konto, men med alle de transaktioner der har været, har jeg valgt kun at se på det disponible beløb på kontoen, hvilket også har virket i et par år ……….. lige indtil den 8. maj 2006.

    Så kære venner hvad kan jeg gøre ud over at leve på en sten de næste 3 måneder ?

    #107188
    MichaelForfatter

    Jeg ville da nok kontakte banken og høre, hvorfor reservationerne er blevet trukket tilbage. Som du selv skriver skulle idéen jo være, at beløbet reserveres med det samme, hvorved overtræk ikke burde være muligt.

    Du skal næppe regne med, at banken vil dække dit underskud, da du jo har brugt pengene selv og vel egentlig burde checke alle transaktioner. Hvis du har et generelt problem med overtræk, vil jeg anbefale gode gammeldags kontanter og et hævekort, der ihvertfald umuligt kan overtrækkes.

    #107190
    AnonymForfatter

    Jeg har kontaktet min bank, og de ville så kontakte PBS / Visa for at finde ud af et eller andet.

    Og jeg er selvfølgelig klar over at det er mig der har accepteret transaktionerne, og at jeg bærer en stor del af skylden …… men !

    At disse reservationer bliver ophævet uden at beløbet bliver trukket fra min konto er jeg ikke herre over, og har vel egentlig ikke så mange chancer for at tjekke det (Ud over at skrive alle transaktionerne ned i en lommebog) men helt ærligt, hvad har man så homebanking til ?? Og vi er jo i år 2006 ikke 1976.

    Michael, du nævner kontanter, hvilket også er en god ting, men det rimer altså ikke så godt på nethandel.

    #107192
    MichaelForfatter

    Nej, jeg kunne heller ikke selv undvære mit dankort, så jeg forstår dig godt. Nu nævner du nethandel: Her hæves beløbet (som regel da) først, når varen sendes til dig. Kan det være her hunden ligger begravet?

    #107194
    AnonymForfatter

    Nej Michael, det er ikke der hunden er begravet, da det er en bookmaker der er tale om, så beløbet der er indsat er til rådighed 5 sek. efter jeg har trykket på “accepter"

    #107444
    AnonymForfatter

    Hej Dinas
    Er der kommet nogen løsning på dit problem? Grunden til at jeg spørger er, at jeg ved du ikke er den eneste med lige netop dén problemstilling (bookmaker/visa electron/overtræk).

    Hilsen
    Madsen

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.