Hjælp til optimering af budget

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #170848
    AnonymForfatter

    Benzilla,
    Hun begyndte at betale tilbage i 2011 og jeg begynder i 2012. Hends var på 80.000 og min er på 50.000. Så vi er kun lige i starten jo 🙂 Der er en ti års tid, vel.

    Du har ret, jeg tror hun er på 32 timer og jeg er på 34 timer indtil videre. Kan være jeg presses til at gå mere ned i timer (før jeg blev ansat blev alle tvunget til at gå fra 37 til 34, for at undgå at fyre).

    Overvejer at genoptage et bijob som hjemmepasser en weekend om måneden, for lige at hente 1.000-1.500 mere hjem udbetalt.

    #170850
    HalliHalloForfatter

    Exeel, det foresvæver mig at du for vel omkring et halvt års tid siden har startet en tilsvarende tråd om gode til din økonomi.

    Hvad er det nye du nu kommer frem med, men undskyld mig, jeg har ikke læst nærværende tråd igennem. Kun skimmet den meget kort, hvorved jeg blot kunne se at du “kører" i samme rille.

    #170854
    HalliHalloForfatter

    I linie 2 mangler ordet: “råd"

    #170856
    AnonymForfatter

    Tænker du på denne?
    https://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?t=Husopsparing+eller+ekstra+afb.+p%E5+bill%E5n&id=4865

    Kan ikke lige finde andre, det kunne være 🙂
    Dengang handlede det om en optimistisk start på det med husopsparing, samtidig med køb af bil, hvor det endte med jeg betalte de 1.500 ekstra af på bil.

    Nu er vi kommet længere ind i det og selve idéen med hus blev taget op til genovervejelse, og ved nærmere eftersyn kunne vi godt se at fortsatte vi lige så optimistiske, ville vi til den tid skulle ændre i vores budget for at kunne få et huskøb til at køre rundt, ift. de huse man kan købe for de penge vi har råd til.

    Og jo mere presset man er, jo mere villig bliver man til at ofre sig. Derfor var dette ment som en tråd, hvor jeg søger hjælp om yderligere at optimere vores budget, så vi har mere rum i økonomien overfor et huskøb, men også så vi allerede nu kan betale endnu mere af på billån og derefter opspare endnu mere til hus (i stedet for de 1.500 det tidligere var).
    Og det har hjulpet, samtidig med jeg har regnet på det og prøvet at presse poster længere ned.

    Så selvom det emne overfladisk behandlede det samme som dette her, så handlede det denne gang om noget mere dybdegående ift. budget ved huskøb, men også en mere intens og villig indsats 🙂
    For mig har det været forskellige former for hjælp, jeg af jer har fået.

    #170860
    HalliHalloForfatter

    Helt i orden Exeel.

    Dit budget virkede bare på mig, som nogle af de regneopgaver man fik i 5 klasse, hvor man skulle lave budget:
    F.eks:

    Indtægter 5000 kr. og så liste sine udgifter op:

    Telefon 100 kr.
    Frisør 100 –
    Fornøjelser 100 kr.
    Husleje 1000 kr.
    Kost 1000 kr.
    Overskud xxxx antal kr.

    Jeg håber at du kan opnå den hjælp til budgetlægningen du måtte have behov, så huset er indenfor rækkevidde.

    Hvis du bor på Lolland eller andre steder i udkantsdanmark, så er der jo fine beboelige, møblerede huse til under omkring 300.000 kr., var det ikke noget for din pengepung, for så behøver du ikke at spare andre steder for at blive husejer.

    #170862
    testForfatter

    forholdet mellem vores udgifter og vores indtægter er vel noget vil alle kæmper med fra tid til anden. Måske lige bort set fra daytradere på bistandhjælp eller andre med en helt usædvanlig økonomi.

    måske sku man en gang i mellem når man ikke har noget at bidrage med bare undlade at kommentere emnerne?

    #170868
    AnonymForfatter

    HalliHallo,
    I starten var det ikke så udspecificeret. Men problemet opstår, når jeg så lige får lidt dyrere internet, lidt billigere mobil, osv og går ind og retter i en post der bare hedder “Diverse" eller hvad nu… Til sidst så aner jeg ikke, om jeg har lavet fejl, om det overhovedet stemmer osv.
    Derfor den er så specifik, har ikke oplevet nogle kvaler ved at gøre sådan endnu 🙂 Tværtimod giver det mig en ro.

    Jeg bor i midtjylland 🙂 Men så vidt vi kan se, er der nogle fine huse ind imellem til 1,2-1,3. Der er også nogle rigtig ringe huse, men sådan vil det jo altid være. Nu kigger vi bare, for at få et godt overblik over hvad vi kan forvente os…

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.