Billigste sted at købe valuta

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Indlæg
  • #210796
    AnonymForfatter

    Ok. Tak for svar

    #210860
    HalliHalloForfatter
    #210862
    HalliHalloForfatter

    HenrikKrebs skrev: “Min erfaring er at konto til konto-overførsler er det billigste. Opret en amerikansk konto som du overfører penge til. Kontanterne skaffer du så når du er i USA."

    Hvordan er det nu lige at man opretter en konto i USA, idet jeg står overfor en tur dertil?

    Hvilken bank bruger du derovre?

    Tak for svar på forhånd!

    #210868
    AnonymForfatter

    Jeg har ikke begreb om kontooprettelse netop i USA – om deres forsøg på at stoppe pengestrømmen til bevægelser de ikke kan li gør det hysterisk svært. Men man kunne jo møde op i banken fysisk medbringende pas, foto og adressedokumentation. Alternativt sende en mail til en af bankerne og spørge om det er det der skal til.
    De større danske banker har osse en ‘korrespondentbank’ i USA. De kan måske hjælpe dig.

    #211002
    sorringForfatter

    Har du brug for at veksle til kontanter i us-dollars ? Det kan være svært at indføre stort kontantbeløb i udlandet.
    Hvorfor ikke lade pengene stå på en dansk bankkonto og så oprette et visakort til betalinger i udlandet ?
    Hvis du vælger betalingskort, så undlad at bruge “American Express". Det lyder sært, men jeg har oplevet at blive nægtet brug af AE i USA på en rejse derovre, men har godt kunnet bruge visa.
    SKAL du bruge kontanter, vil jeg anbefale, at du undersøger kurser ved Forex. Du kan finde deres adresser på nettet.

    #211022
    HalliHalloForfatter

    Henrikkrebs oplyste, at han havde erfaring med at oprette en konto i det land man skulle til og altså her USA.

    Jeg spørger så hvordan man får en konto i USA, men han må så gå til bekendelse, at han alligevel ikke har nogen erfaringer overhovedet.

    Jeg har dog selv aldrig hørt nogen oprette en konto i det land man står og skal på ferie i, da det i sagens natur vil give alt for meget arbejde og velsagtens også problemer. Hvorfor ikke bare betale de ca. 1,5% der lægges til kursen ved træk på et betalingskort, ja, jeg spørger bare?

    Normalt kan man godt have kontanter med for et beløb svarende til 10.000 Euro, men er ikke anbefalelsesværdigt, men igen står det enhver frit for hvad man vil. Beløbets størrelse kan man sikkert få oplyst på ambassaden for det pågældende land.

    #211062
    AnonymForfatter

    Jeg ville også være varsom med at have så mange kontakter liggende. 10.000 dollars er RIGTIG mange penge, som kan friske sarte sjæle. Så hellere hæve efter behov og så bare ellers bruge VISA eller Mastercard, når det er muligt.

    #211074
    AnonymForfatter

    Erfaring fra Norge for adskillige år siden: Oprettelsen gik nemt og smertefrit. Overførsler tog ca 3 bankdage. Blev brugt til at overføre månedsløn, så da der var tsl om regelmæssige overførsler gjorde jeg noget ud at finde den optimale løsning.

    Erfaring fra Tyrkiet for 6 år siden: Som altid tog det år og sommer i banken. Det gør det osse bare du kommer med kontanter at veksle. Oplys din mors fødenavn og pis og papir. Og så har du en konto med iban etc. Overførsler tager 1-2 uger. Der er månedligt kontogebyr på de fleste steder, då derfir fravalgte jeg det igen.

    #211082
    AnonymForfatter

    Alle skal have skattemæssigt tilhørsforhold til USA (er US Person efter Internal Revenue Code), skal dokumentationen
    være en Form W-9

    Alle lande “næsten" kræver idag et skattenummer (I DK = CPR) en Bopælsattest (Skøde eller kopi af lejekontrakt).

    Eller oprette et OFF-Shore-Compagny som personen her har gjort: kortlink.dk/fchd

    #211142
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke at nogen banker kræver skøde eller kopi af lejekontrakt, for hvad hvis man ikke har nogen af delene?

    De kræver blot et stykke papir med adresse på, og det kan også være alt muligt andet, som f.eks. et bankkontoudtog eller hvad ved jeg.

    #211478
    AnonymForfatter

    Hej

    #211480
    AnonymForfatter

    Hej alle.

    Svar til bedste vekselkurs:
    Hvis du er i Københavns området så kik forbi Vester Farimagsgade mellem Vesterport og Hovedbanegården.
    Ligger MEREX og 5 andre money exchange buroer med 10 meter mellem hinanden.
    Start i den ene ende og spørg i første butik hvad du kan få i DK for dine XXX Euro eller Dollar eller ???.

    Var der i formiddags og brugte under 10 minutter på de 6 veksel butikker og endte med at få kurs 7.43 for Euro.
    Hurtigt, nemt og så får man den bedste kurs idet de konstant er i konkurrence. Meget bedre end at låse sig fast på et buro.
    Når de opdager at du går de 50 meter og kikker ind i de 6 butikker ved de godt at de skal komme med et godt tilbud.
    “Give me good reason to choice your Money Exchange"

    Var jeg taget til Forex havde jeg fået kurs 7,1956

    For mine 2000 Euro var der næsten 469 kr. at tjene på Vester Farimagsgade sammenlignet med Forex.
    OK timeløn for under 10 minutters arbejde.

    Det er vel også værd at tage med.

    #211500
    HalliHalloForfatter

    Hej Jakob: Det er ikke godt at løbe rundt med så mange kontanter, så kan du være nok så stolt over hvad du har tjent ved omvekslingen.

    Du er ikke den første i dette indlæg, der henviser til Merex, så de må p.t. være de billigste på markedet.

    Jeg har i øvrigt aldrig i mit liv solgt valuta, kun købt, så er nok ikke aktuelt for ret mange og da slet ikke med et så stort beløb, som der er nævnt her.

    Er den kurs du har fået en forhandlingskurs? Eller står den på deres hjemmeside?

    #211504
    AnonymForfatter

    Hej HallioHallo

    Jeg henviser faktisk ikke direkte til Merex, men til de 50 meter af Farimagsgade hvor der ligger 5/6 veksel buroer (inklusiv Merex).
    Jeg tror at det endte med at jeg vekslede et andet sted end Merex.
    Jeg kan ikke huske navnet og jeg syntes heller ikke det er vigtigt idet det sted måske er dyrest i morgen.
    Jeg brugte som sagt under 10 minutter på hurtigt at spørge hvad jeg kunne få i danske kroner de 5 eller 6 forskellige steder.

    Min pointe er at i stedet for at låse sig fast på et buro er det bedre at gå de 50 meter og presse dem lidt til du har den optimale kurs og det tager ikke mange minutter. De vil gerne tjene penge, du vil gerne tjene penge, det vil alle gerne.

    Om du vil købe eller sælge fremmed valuta er jo det samme. På den første vil du gerne betale mindst mulig (Købe) og på den sidste få mest mulig (sælge). Handler om det mest optimale kurs for dig.

    Det gode ved de 50 meter Farimagsgade er at der ligger mange veksel buroer og de derfor er i konkurrence og du kan nemt spørge nabo buroet (i modsætning til Forex på Frederiksberg hvor der ikke er konkurrence).

    Jeg opgav at tjekke kurs på nettet og valgte at tage derind og gøre det i praksis.
    Så det er sikkert en forhandlingskurs (1 minuts forhandling).

    #212336
    AnonymForfatter

    10000 kr.

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 48 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.