Din kommentar ang. bankernes image og social ansvarlighed

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92066
    AnonymForfatter

    Hej alle

    I forbindelse med et projekt, vil jeg rigtig gerne høre jeres mening om bankernes image. (Tilfredshed, store vs. små banker mv.) Jeg er især interesseret i at høre fra folk, der er kunder i små banker om, hvorfor de er det fremfor i de store. (Mange mennesker har opfattelsen af, at de små banker er mere usikre end de store banker). – Men selvfølgelig også fra andre.

    Tror I, at social ansvarlighed* kan bruges til genopretning af bankernes image? Evt. med en bedre (ikke nødvendigvis mere) kommunikation på området?

    *Eksempler på social ansvarlighed
    – Finansiel forståelse (Materiale til børn og uge om den finansielle verden)
    – Formel tilslutning til fx. FNs Clobal Compact
    – Støtte til projekter i U-lande
    – Støtte til lokale foreninger (Sport, Spejder mv.)

    – Rådgiveren ansvar
    – Bonus- og direktionslønninger
    – Medarbejder- og personalepolitik

    Håber på jeres interesse og hjælp, på forhånd tak

    Med venlig hilsen
    Maiken

    #170564
    HJLForfatter

    Jeg er kunde i en stor bank.

    Jeg tror at bankens csr-politik er et meget vigtig punkt i forbedring af bankernes image.

    Fordi det er på baggrund af den csr-politik banken fører at deres ansigt udadtil skabes på de store flader.

    Personligt og overfor mig er det dog den kontakt jeg oplever med banken der påvirker mit syn på banken… dvs. min vurdering af bankens image.

    Jeg tror at de fleste bankers image er i bedring. Jeg tror dog ikke på at bankernes image kommer op på højde med tidligere tiders niveau. Årsagen er at forbrugerne er blevet mere kritiske pga. krisen og bankerne er blevet underlagt en lang række love der sikrer den korrekte information til kunderne. Alt dette medfører mere gennemskuelighed og en sund skeptisk holdning og det stille ganske enkelt større krav til den rådgivning man modtager.

    Min konklusion er at den rådgivning man modtager afspejler det syn man har på image mere end csr-politikken gør.

    Håber du kan bruge mit svar 🙂

    #170670
    AnonymForfatter

    Mange tak for dit svar 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.