Andelsbolig lån, på SU – Hvordan og hvorledes?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92064
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har ringet rundt til de forskellige banker, og de fleste trækker hurtigt døren til sig, når man nævner andelsbolig lån og SU i samme sætning.

    Jeg skal læse til EL-installatør til august. Og har i den sammenhæng haft kig på andelsboliger i København og omegn. Jeg har kigget i prislejet 5-600.000 kr. Jeg har selv 300.000 til udbetalingen, samt 50.000 på en konto som jeg kan stille som sikkerhed over de to år jeg skal læse.

    De andelsboliger jeg har kig på, der er den den mådentlige ydelse på ca. 2500 incl. forbrug. Jeg skal dele den med en kammerat til at starte med.

    Jeg har kigget her på siden, på låneberegneren, og den siger at jeg ca. kommer til at sidde for 1.500 hver måned, for lånet. Så samlet bliver det godt og vel 4000 kr. Hvilket jeg kommer til at dele med min kammerat.

    Jeg syntes selv at når jeg kigger på talene, at det kommer til at løbe fint rundt. Men er jeg virkelig så galt på den, siden at jeg får afslag alle steder? – De fleste banker siger fra start, du skal bruge 5.000 hver måned på mad. Også er kassen allerede slået i der. Men hvem bruger som enlig i bund og grund 5.000 kr på mad? – Jeg er med på at jeg ikke er nogen favorit kunde på nuværende tidspunkt, eftersom at jeg skal læse.

    Hvis jeg skal finde mig en tilsvarende lejebolig så kommer jeg hurtigt til at sidde for mere end 4000.

    Grunden til at jeg skriver ovenstående, er som sådan ikke for at I skal hjælpe mig med at sammesætte et budget eller noget i den dur. Jeg undre mig blot over at jeg på ingen tænkelig måde kan låne 2-250.000 kr. når jeg ligger den udbetaling jeg gør, samt har penge som sikkerhed. – Håber I kan kaste et objektivt lys over sagen.

    Tusind tak. Og god weekend.

    Christian

    #170530
    AnonymForfatter

    Du bør nok tage kontakt til den bank du er i i dag, og høre om du ikke kan få et møde med din rådgiver, og fremlægge alle de informationer du nu ellers kan give.

    Umiddelbart ser din situation jo fin ud, men det kommer helt an på hvordan de AB foreninger du har set på er skruet sammen.

    Mit bedste råd er at lave et budget, og lav det realistisk, sæt dig derefter ind i de foreningers regnskabe som du nu ellers har kig på, og se efter hvordan deres finansiering er skruet sammen, såfremt det er renteswaps eller fastforrentede lån, så kender du jo boligydelsen langt ud i fremtiden, og kan derfor være sikker på dette. Er det alt mulig andet som trappelån, F1 lån eller lign. så bør du nok selv være tilbageholdende.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.