Investering – moderat risiko

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Daniel (2)Forfatter
    Indlæg
  • #92063
    Daniel (2)Forfatter

    Hej, jeg har haft emnet oppe og vende før, men jeg får snart et beløb i 180.000 kr udbetalt, jeg har en SU gæld på ca 50.000 der forrentes med 2 % om året.

    Hvad vil være bedst at gøre med disse? – jeg forventer ikke at bruge pengene de næste 2 år.

    Jeg er villig til en moderat risiko investering, men jeg ønsker ikke at risikere at det indskudte kan forringes i værste fald med mere end 10-15%

    #170474
    AnonymForfatter

    Med den korte tidshorisont kan du næsten ikke gøre andet end at søge efter de bedste indlånsaftaler.

    #170592
    HJLForfatter

    Alternativt gå i din egen bank og spørg om der er nogle obligationer med kort løbetid der ville være atraktive. Måske er du heldig at de kan lave et regnestykke der viser om du med din skatteprocent og løbetid ville have fordel af at købe obligationer frem for en højrente konto.

    Det afhænger selvfølgelig af om du forventer renten stiger eller ej.

    Du får ikke hjælp til sammensætningen af en portefølje af værdipairer herinde der bør du søge på andre hjemmesider.

    Pointen er 100 % kontant eller 100 % obligationer evt. en sjat du ønsker at satse med i aktier og så vælg et par stykker du interessere dig for og så følg dem tæt, på den måde mærker du om der er en spekulant gemt i dig. 🙂

    #170602
    Daniel (2)Forfatter

    Hej igen, min bank tilbyder mig en låsning på 2 år til en rente på 3.2 %, det er vel et udemærket valg, hvis man ikke vil risikere større?

    #170612
    HJLForfatter

    Ja det lyder da fint – go fore it!

    #170664
    AnonymForfatter

    Husk lige, at renten på su-lånet stiger med diskontoen.Den er p.t på 3% og man forventer 0.5% mere i år.. så et eller andet steder tjener du ikke rigtigt på det nummer. Specielt ikke taget i betragtning at diskontoen sagtens kan blive højere.

    #170716
    AnonymForfatter
Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.