Løbetid på boliglån 5 år eller 10 år?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92039
    AnonymForfatter

    hej

    Min kæreste og jeg har underskrevet købsaftale på hus, 1.2 mill – og planen er et afdragsfrit flekslån – så vi kan afdrage det dyrere boliglån i banken hurtigst muligt.

    Vi har behov for et boliglån i banken på ca. 230.000 kr. Det skyldes at der skal bruges lidt ekstra til installation af fjernvarme og evt. nyt køkken i starten.

    Jeg vil gerne betale mit boliglån ned hurtigst muligt – da det formentlig har den højeste rente. Ud fra hurtige beregninger – tror jeg godt at vi kan afdrage hele boliglånet i løbet af ca. 5 år.
    Men spørgsmål er om det overhovedet kan betale sig? Så skal det afdragsfrie lån også kun gælde i 5 år. Derefter vil vi afdrage på realkreditlånet.
    Men hvad med stiftelsesomkostninger og gebyrer med så kort løbetid?

    Eller er der andre muligheder? Jeg vil gerne begynde at afdrage på realkreditlånet om ca. 5 år, eller så snart vi har likviditet til det – da det vil bedre kan betale sig, frem for at spare op?

    På forhånd tak
    Ny husejer

    #170134
    thsvForfatter

    Vælg Nordea, og få deres boligkøbsprioritet, så bestemmer du selv afdragshastigheden, og kan genbruge kreditten til de uforudsete udgifter, der kommer som boligejer, der er igang med at renovere.
    Alternativt, vælg 10 års løbetid på boliglånet, og lad være med at sætte jer selv for hårdt i det.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.