privat økonomi og selvstændig

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92034
    AnonymForfatter

    Jeg åbnede et ApS i Maj 2010 og har efterfølgende selv smidt omkring 250k i det ud over de 85k det kostede at oprette. Nu skal jeg smide yderligere 200k i virksomheden, men må erkende at min privatøkonomi ikke kan klare et indhug af den kaliber igen. Jeg har kontaktet min bank(Danske Bank) der ikke vil hjælpe mig, da jeg ikke kan stille nogen former for sikkerhed for lånet. Jeg har efterfølgende kontaktet flere banker, hvor jeg har fået samme svar, altså et nej tak. Jeg har også søgt om et kom-i-gang-lån hvor staten kautionerer for 75%af gælden, men heller ikke det kunne lade sig gøre. Er der nogen der har en idé til hvor pokker man går hen som selvstændig erhvervsdrivende. Kort fortalt skal pengene bl.a. bruges til betaling af programmør og indkøb af edb-udstyr.
    Håber på lidt input fra nogle talknusere og kloge hoveder 🙂

    #170084
    testForfatter

    Ved at lave et aps begrænser du din hæftelse.hvorfor sku folk skyde penge i noget du ikke selv tror på? Fordi det er en god foretning. Er det så det?

    #170086
    AnonymForfatter

    Måske har du ikke læst mit indlæg. Jeg har smidt sammenlagt 335k i projektet indtil videre, det ville jeg ikke gøre hvis jeg ikke troede på det!! Alle banker jeg har talt med syntes ideen er god, og det er et koncept der ikke før er set. Du er så den første der siger at starte et ApS var en dårlig idé. Kan du uddybe det?

    #170090
    testForfatter

    Et aps begrænser din personlige risiko. Er der andre andelshavere ind dig? Hvis duer sikker på din ide hvorfor så ikke bare en virksomhed med personlige hæftelse? De giver dine investorer mere sikkerhed.

    Man kan ikke ret meget udviklet for 3kk.

    Søg flere andelshavere ikke investorer

    #170096
    AnonymForfatter

    Jeg er eneste andelshaver. Jeg vil ikke have andre andelshavere eller investorere, da jeg på sigt kan sælge min idé/koncept med en pæn fortjeneste, når den er færdigudviklet.
    Jeg har allerede modtaget et bud omkring salg, og det bestyrker jo bare mig om at ideen er god. Jeg fik rådet at starte et ApS af min revisor. Jeg har ikke fast ejendom, bil eller lign. jeg kan stille som sikkerhed. Jeg har nogle dyre møbler jeg har arvet, men som banken ikke ville tagei sikkerhed. Da jeg var i min egen bank spurgte de og jeg ville hæfte personligt, og det ville jeg jo gerne, men jeg kan stadig ikke stille sikkerhed. Er der slet ikke nogen steder, hvor man kan låne det der betegnes som “risiko"villig kapital?

    #170100
    AnonymForfatter

    Det er helt fint at du har et ApS. Det kan jeg ikke se noget problem i. Men når du snakker risikovillig kapital på en ny-startet virksomhed uden dokumenterbar indtjening og med et udviklingsforløb foran sig, så er det næppe i banken at du finder finansiering. Bankernes udlånsrenter giver dem ikke mulighed for at tjene nok på dig når risikoen tages i betragtning, og de er bestemt ikke meget for administrativt bøvl som vækstkaution (Trust me – I know). De tjener nemmere og flere penge på hr og fru Jensen med realkredit og budgetkonto. Ellers skal det være i stor skala og for store kunder.

    Nej som iværksætter må man ofte søge andre veje. Og det er desværre sådan at usikkerhed koster kassen. I langt de fleste tilfælde bliver du nødt til at give andele. En investor kigger på din case og vurderer sandsynlighederne for afkast. Hvis der f.eks. er 50% for at du går på røven, og 50% for at det lykkedes så skal der nogle gevaldige renter på bordet hvis ikke du skal give anparter. Ligeledes er det ikke attraktivt for en investor at der kun er 1 ejer. Overvej hvordan du kan give investor en sikkerhed for sine penge, og vær ærlig om de risici der ligger i projektet.

    Tag et smut forbi Amino.dk, som er et oplagt forum for folk i din situation. Særligt finansieringsforumet: http://www.amino.dk/forums/10.aspx

    God vind!

    #170104
    testForfatter

    Tror det kan blive svært da du jo vil han helefortjenesten men ikke vi tage risikoen

    #170108
    AnonymForfatter

    Jeg vil hellere end gerne tage hele risikoen, og hæfter og hellere end gerne personligt, men det er jo svært med afslag på afslag. Jeg må gå den tunge gang og sætte mine arvestykker til salg, så får jeg skrabet over halvdelen sammen dér..

    #170116
    testForfatter

    Formålet med andelsselskaber er ikke at en person har den ene andel der er i virksomheden. Hvis man låner penge til dig og du går konkurs 2 dage før du er færdig kan du starte på tredje dagen fri for den gælde og selv om du skore kasse har din invester nul krav mod dig og dit nye aps. Så det er ikke mærkeligt at du ikke kan finde en invester. Et aps er fint for din risiko men dårligt for en investors sikkerhed.
    Så selv en anpart i stedet

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.